مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، امری فرهنگی محسوب می‌شود

بجنورد (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که عملیات ثبت‌نام بسیار گسترده است اظهار کرد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، امری فرهنگی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۸۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، امری فرهنگی محسوب می‌شود

مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در جلسه ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی، ضمن اشاره به فرایند صحیح تقسیم کار در حوزه تعلیم و تربیت در سطح مدارس و مدیریت نهادهای تنظیم کننده عنوان کرد: واحدهای سازمانی را باید بصورت جزئی تر برنامه ریزی کرد و اگر در صدد حل مسائل و مشکلات آموزشی و تربیتی هستیم باید واحدهای کوچک تر از اجتماع خود را مد نظر داشته و مدیریت کنیم تا با برنامه ریزی در مدت زمان خاصی (چند سال آینده) به نتیجه مطلوب برسیم.

سید مجتبی هاشمی افزود: عملیات ثبت نام بسیار گسترده است، بطوریکه امسال شیب جمعیت دانش آموزی کشور به سمت ثابت و در سال های بعد رو به کاهش است، بنابراین جهت حل این مشکل، حوزه ثبت نام سعی و اهتمام جدی را در فعالیت های خود در مدت زمان مشخصی باید ریل گذاری کند و نسبت جمعیت معلم به دانش آموز سنجیده شود و جمعیت دانش آموزان در سال‌های بعد پیش بینی شود و بر اساس آن برنامه ریزی مناسب انجام گیرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مشی اخذ مشارکت نیاز به نگاه ویژه در آموزش وپرورش دارد، اظهار کرد: انجمن اولیاء در اخذ مشارکت نقش کلیدی و مهمی را می تواند داشته باشد، بطوریکه قادر است با ارائه نوع جدیدی از مشارکت گرفتن در جهت کاهش مشکلات مدارس، گام موثری را بردارد.

هاشمی در ادامه به استفاده بهتر و بهینه از ظرفیت انجمن اولیاء مدارس تاکید کرد و گفت: انجمن اولیاء مدارس، راهبرد جدید در زمینه ثبت نام می تواند داشته باشد و در عین حال تنظیم گر بسیار خوبی در روابط در سطح مدرسه است.

وی، به اهمیت بحث نظارت بر ثبت نام پرداخت و گفت: امسال فرایند نظارت بر ثبت نام بصورت 100 درصدی انجام می گیرد و در این راستا شناسایی مسائل و مشکلات مدارس در بازدیدها مورد نظارت قرار گرفته تا مشکلات اساسی حل شود و در این خصوص ما باید به حوزه ثبت نام، نگاه فرهنگی داشته باشیم و حمایتگر مدارس باشیم. در واقع ما باید خود را در معرض قضاوت مردم قرار دهیم و مسائل را شناسایی و سپس تحلیل کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش در پایان اذعان کرد: مدیران مدارس باید تخصیص منابع اندک به اولویت ها را در نظر داشته باشند تا در حل مسائل و مشکلات موفق عمل کنند و در این راستا واحد ارزیابی عملکرد نیز بر بهبود فرایند ثبت نام و نتایج، نهایت اهتمام، سعی و تلاش و تمرکز را خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار