رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس:

رویکرد دانش‌آموز محوری یک اصل اساسی در سازمان دانش‌آموزی فارس است

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از رویکرد دانش‌آموز محوری این سازمان در تمام فعالیت‌های فصل جدید آن خبر داد و گفت سازمان دانش‌آموزی استان فارس در فصل جدید خود، با نگاه ناب تربیت اسلامی به اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی، آموزشی مناسبتی پرداخته و رویکرد دانش‌آموز محوری را یک اصل اساسی در دستور کار خود قرار داده است و تمام فعالیت‌های خود را با همکاری و همراهی دانش‌آموزان دنبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد دانش‌آموز محوری یک اصل اساسی در سازمان دانش‌آموزی فارس است

مرتضی کریمی در جلسه با مسوولان سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق ۵۹‌گانه آموزش و پرورش که با حضور قائم مقام معاون وزیر و رییس سازمان دانش‌آموزی کشور، برگزار شد، گفت: در سه ماهه اخیر و در سال جدید با رویکرد تربیتی که در اولویت فعالیت‌ها قرار داشت، با حضور دانش‌آموزان در ستادهای اسکان خدمات آموزشی و رفاهی به مسافران نوروزی توسط دانش‌آموزان ارائه شد.

وی گفت: رادیو زائر، معرفی شیراز و جاذبه‌های گردشگری آن به مسافران نوروزی از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

کریمی از برپایی پویش ایستگاه‌های افطاری ساده در قالب موکب‌های افطاری در بیش از ٩٠٠ مدرسه استان فارس توسط دانش‌آموزان پیشتاز در فصل جدید سازمان دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این امر، یک شروع قدرتمند برای فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی بود که با تلاش‌های دانش‌آموز خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری پانا ماندگار و ثبت شدند.

به گفته وی برگزاری اولین گردهمایی دختران پانا از دیگر برنامه‌های دنبال شده در فصل جدید سازمان دانش‌آموزی استان فارس به شمار می‌رود که از زمان تاسیس این خبرگزاری، برای بار اول بود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات مناظره دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این سازمان به شمار ‌می‌رود گفت: دانش‌آموز محوری فعالیت‌ها در این دوره از مسابقات مناظرات دانش‌آموزی، با انتخاب موضوع و داوری مسابقات برای بار اول توسط دانش‌آموزان دنبال شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با بیان اینکه بازی‌های رویش با یک بازپروری جدید در دستور کار سازمان دانش‌آموزی استان فارس قرار گرفته است، از آموزش و توانمندسازی ۴٠٠ مربی بازی‌های فکری سرگرمی خبر داد.

کریمی ادامه داد: در همین راستا، به عنوان نمونه با فضایی که برای دانش‌آموزان در مجلس دانش‌آموزی، ایجاد کردیم موجب شد تا با مطالبه‌گری و پیگیری مطالبات، موجب حل مشکل آسفالت یکی از مدارس شدند.

به گفته وی برنامه‌های دنبال شده در سازمان دانش‌آموزی بدون همدلی و همکاری مربیان سازمان دانش‌آموزی، دانش‌آموز پیشتازان و دانش‌آموز خبرنگاران میسر نمی‌شد و دانش‌آموزان و مربیان نقش اساسی در موفقیت‌ها و دستاوردهای برنامه‌های این سازمان دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، نیز در ادامه این جلسه سازمان دانش‌آموزی را یک سازمان با نشاط، سرزنده و پر انرژی برشمرد و گفت: این سازمان یادآور احساس جوانی برای دیگران است.

علیرضا شادباش، با توجه به اینکه مسئولان سازمان دانش‌آموزی افرادی پایبند و سرزنده‌ هستند که مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، گفت: وقتی کاری به سازمان دانش‌آموزی محول می‌شود، شکی در موفقیت آن ماموریت نیست.

شادباش با بیان اینکه همدلی تشکل‌های دانش‌آموزی مختلف از جمله سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، هلال احمر عامل اصلی و پیش‌برنده فعالیت‌های تشکیلاتی به شمار می‌رود از مربیان تشکل دانش‌آموزی خواست تا با برگزاری جلسات مشترک با این تشکل‌های دانش‌آموزی و اجرای برنامه‌های مشترک در بهبود فعالیت‌ تشکل‌های دانش‌آموزی موثر باشند.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار