ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در رفع آسیب‌ها

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بر ضرورت توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت که هر جا در کشور از ظرفیت مردمی و سمن‌ها استفاده کنیم، موفق بوده‌ایم و اکنون نیز باید با تاکید بر آموزش و پیشگیری از ظرفیت مساجد و سراهای محلات و ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۲۸۸۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای مردمی در رفع آسیب‌ها

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص قرارگاه اجتماعی شهرداری گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه ای تخصصی است و مسائل و آسیب‌های اجتماعی بسیار پیچیده است و نیازمند آسیب‌شناسی و ریشه یابی می باشد.

پیرهادی از نحوه گزارش دهی معاون شهردار تهران انتقاد کرد و گفت: اینکه یک معاون چند دقیقه صحبت کند و برای آن وقت بگذاریم، شیوه غلطی است.

وی ادامه داد: گزارش باید به گونه ای باشد که در آن اعلام شود برنامه جامعی در حوزه های مختلف از جمله معتادان متجاهر، گرمخانه‌ها، متکدیان و سایر مسائل وجود دارد و قرار است طی چهار سال چه اتفاقاتی رخ دهد؛ مشکلات با چه روش هایی و در چه بازه زمانی و با چه روشی و برش های برنامه به همراه جزئیات آن به شورا ارائه شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: این نحوه گزارش دهی مربوط به ۸۰ سال پیش و غیرعلمی است اما امروز نیازمند ارائه گزارشات علمی هستیم.

وی بر ضرورت توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: هر جا در کشور از ظرفیت مردمی و سمن ها استفاده کنیم، موفق بوده‌ایم و اکنون نیز باید با تاکید بر آموزش و پیشگیری از ظرفیت مساجد و سراهای محلات و ظرفیت مردم برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از نجات جان ۳۰ شهروند در آتش سوزی مرکز تجاری بلوار فرحزادی در شب گذشته، تشکر کرد و گفت: به دلیل نمای کامپوزیت و قابل اشتعال بودن این مجتمع، آتش سریع به طبقات فوقانی این مجتمع سرایت کرد.

وی ادامه داد: در مدت زمان کوتاهی چند تیم آتش نشانی به محل اعزام شدند و توانستند با کنترل حریق, ۳۰ شهروند را نجات دهند.

وی با بیان اینکه از رشادت‌های همکارانم سپاسگزارم، اظهارداشت: ضرورت دارد مسائل ایمنی به ویژه در اماکن عمومی رعایت شود و همه دستگاه‌های متولی مسئولیت خود را در این خصوص انجام دهند تا کمتر شاهد آتش سوزی و خطرات احتمالی باشیم.

پیرهادی همچنین خواستار اجرای مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان شد و گفت: ضروری است نسبت به اخطار هایی که دستگاه‌های متولی به ساختمان‌های ناایمن می دهند اهتمام بیشتری شود تا جان شهروندان به خطر نیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار