بررسی اعلام وضعیت اضطراری در جهان با شیوع «آبله میمون»

تهران (پانا) - سازمان جهانی بهداشت (WHO) این موضوع را بررسی می‌کند که آیا بیماری آبله میمونی یک وضعیت اضطراری بهداشتی و نگران کننده در سطح بین‌المللی است یا خیر.

کد مطلب: ۱۲۸۶۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی اعلام وضعیت اضطراری در جهان با شیوع «آبله میمون»

به گزارش ایسنا، "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه شنبه) گفت: سازمان جهانی بهداشت جلسه کمیته اضطراری را برای ارزیابی این موضوع که آیا شیوع آبله میمونی یک وضعیت اضطراری بهداشتی و نگران کننده در سطح بین المللی است، تشکیل خواهد داد.

وی افزود: تصور می‌کنم اکنون این موضوع مشخص است که با یک وضعیت غیرعادی مواجه هستیم؛ به این معنی که حتی ویروس نسبت به گذشته رفتار غیرعادی از خود نشان می‌دهد. همچنین موضوع دیگر این است که کشورهای بیشتری تحت تاثیر شیوع بیماری قرار گرفته‌اند و معتقدیم که به دلیل گستردگی جغرافیایی به واکنشی هماهنگ نیاز دارد.

سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین‌المللی را به‌عنوان رویدادی تعریف می‌کند که موجب می‌شود بیماری در سطح بین‌المللی گسترش پیدا کرده و خطری برای سلامت عمومی سایر کشورها ایجاد کند و به طور بالقوه نیاز به واکنش هماهنگ بین‌المللی داشته باشد.

همچنین دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این سازمان قصد دارد نام دیگری برای این بیماری ویروسی انتخاب کند.

به گفته آدهانوم، سازمان جهانی بهداشت در کنار کارشناسان سراسر جهان در مورد تغییر نام ویروس آبله میمونی و بیماری ناشی از آن کار می‌کند و در اسرع وقت درباره اسامی جدید این بیماری اطلاعیه‌ای صادر خواهیم شد.

در سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۰۰ مورد تایید شده ابتلا به آبله میمونی و حدود ۱۵۰۰ مورد مشکوک از ۳۹ کشور جهان گزارش شده است که ۳۲ کشور به تازگی درگیر شیوع این بیماری شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار