در نشست ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار عنوان شد:

کارگروه ملی گرد و غبار در مسیر ریل‌گذاری

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به کانون‌های غبار خیزی گفت این اطمینان را به مردم می‌دهیم که ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار تمام تلاش خود را جهت رفع این معضل بکار خواهد گرفت تا شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم.

کد مطلب: ۱۲۸۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگروه ملی گرد و غبار در مسیر ریل‌گذاری

به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه با اشاره به اهمیت پیگیری موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار در داخل و خارج از کشور افزود: از آنجایی که انتظارات ریاست جمهوری و مردم در این مقوله از مطالبات جدی و به‌حق است امیدواریم با برگزاری این جلسات که باهدف عملیاتی شدن اقدامات صورت می‌گیرد به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: از اقداماتی که از همان ابتدای کار در راس برنامه‌های ستاد ملی قرار داشت بحث مراودات بین‌المللی بوده است که در این باره رایزنی‌هایی نیز با برخی کشورهای همجوار صورت گرفت و امیدواریم برگزاری این نشست‌ها و گفت و گوها منشا راه‌گشایی برای رفع این معضل زیست‌محیطی باشد و مردم شاهد به ثمر نشستن این اقدامات باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه گفت: از موضوعاتی که در این ستاد موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، اجلاس ۲۱ تیرماه وزرای کشورهای همجوار بود که مقرر شد در قالب کمیته اجرایی و محتوایی انجام شود به‌نحوی‌که بتوان مشارکت و نظر تمام ۱۵ کشور را جلب کرد و هم‌زمان با برگزاری این نشست، جلسات کارشناسی در قالب کارگروه‌هایی تشکیل شود.

تشکیل دبیرخانه برگزاری اجلاس وزرای مربوطه

وی افزود: از دیگر مواردی که به تصویب رسید، موضوع تشکیل دبیرخانه برگزاری اجلاس وزرا بود که به لحاظ نزدیک شدن به برگزاری اجلاس بیست و یکم تیرماه نشست کمیته‌های مختلف از امروز تا هفته آینده به‌صورت منظم و فشرده صورت می‌گیرد که نتایج این جلسات به دبیرخانه ملی ارسال و متعاقبا نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

سلاجقه با اشاره به موضوع کانال پورشریفی استان خوزستان و تامین حقابه‌ها اظهارداشت: براساس گزارش دبیرخانه ستاد ملی درخصوص کانال پورشریفی استان خوزستان و براساس مصوبات صورتجلسه چهارم ستاد ملی و مصوبات امروز مباحث مرتبط با این کانال ازنظر فنی به انجام رسیده و مقررات در اسرع وقت صورتجلسه تنظیم وظایف دستگاه‌ها تهیه و به مرحله اجرا درآید.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به کانون‌های غبار خیز سایر استان‌ها به مردم اطمینان داد که ستاد تمام تلاش خود را جهت عملیاتی کردن و اقداماتی که در جلسات فشرده در سال جاری به انجام رسیده است را دنبال خواهد کرد و امیدواریم شاهد نتایج خوبی در این خصوص باشیم.

پنجمین جلسه ستاد ملی گرد و غبار در سال جاری با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و نمایندگان ۱۵ دستگاه اجرایی عضو ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد. در این نشست گزارشی از نتایج سفر هیات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عراق و سوریه ارائه شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان صدا و سیما وزارتخانه‌های ( کشور، راه و شهرسازی، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، نفت، امورخارجه، «صنعت،معدن وتجارت»، نیرو، «دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح»، جهادکشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات) اعضای ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار