گردو غبار، مدارس ۹ استان را تعطیل کرد

تهران (پانا) - با توجه به ورود گرد و غبار به کشور کارگروه‌های اضطرار آلودگی هوا در استان‌ها جلسه فوری برگزار کرده و در خصوص تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم‌گیری کردند.

کد مطلب: ۱۲۸۱۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
گردو غبار، مدارس ۹ استان را تعطیل کرد

طی جلسات برگزار شده به دلیل بروز آلودگی هوا ؛ مدارس استان‌های تهران، خوزستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، کهگیلویه وبویراحمد، زنجان و قم تعطیل اعلام شدند.

تعطیلی تهران

با توجه به افزایش آلاینده‌ها و گرد و غبار، کلیه مدارس استان تهران در روز سه‌شنبه ۳ خرداد تعطیل است.

تعطیلی خوزستان

به دلیل شدت یافتن پدیده گردوغبار مدارس، مراکز آموزشی و ادارات در سراسر استان خوزستان در روز سه‌شنبه ۳ خردادماه تعطیل اعلام شد و امتحانات لغو شد.

تعطیلی کرمانشاه

همچنین به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کار‌گروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فردا سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل اعلام می‌شود. همه ادارات استان (به استثنای دستگاه های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان ها وآتش نشانی‌ها) در روز سه شنبه تعطیل است.

تعطیلی همدان

فعالیت های آموزشی در تمام مدارس استان در نوبت صبح و بعد از ظهر در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل شده و حضور دانش آموزان صرفا به منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون صورت می‌گیرد.

به استناد دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و خدمات اضطراری در روز سه‌شنبه سوم خرداد با دو ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

تعطیلی ایلام

ادارات، بانک‌ها، مدارس در همه مقاطع و دانشگاه فردا سه شنبه تعطیل است؛ امتحانات هماهنگ استانی پنج شنبه برگزار می‌شود و امتحانات نهایی برگزار می‌شوند.

تعطیلی کردستان

با تصویب ستاد مدیریت بحران استان کردستان تمامی ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تمامی مدارس شهری و روستای در دو نوبت صبح و عصر سراسر استان به جز دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان و مراکز درمانی روز سه شنبه سوم خرداد ماه تعطیل اعلام می‌شود.

تعطیلی کهگیلویه و بویراحمد

روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهمئی اعلام کرد؛ به دلیل وقوع شدید ریز گردها، گرد و خاک، کاهش دید افقی و آلودگی هوا فردا سه شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۱، ادارات این شهرستان تعطیل است.

لازم به ذکر است که کلیه مدارس شهرستان در مقاطع مختلف، که فردا آزمون و یا امتحان دارند فقط در راس ساعت برگزاری امتحان و آزمون مربوطه ملزم به حضور در محل آزمون هستند.

تعطیلی زنجان

صفی‌اله کرامتی با اشاره به آلودگی هوای استان، اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان برگزار شده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه روز سه شنبه ۳ خرداد ماه همه مراکز آموزشی (دانشگاه‌ها، فنی و حرفه‌ای، مراکز علمی) تعطیل و امتحانات به روز دیگر موکول می‌شود.

تعطیلی قم

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به ورود گردوخاک از غرب کشور و پیش‌بینی انجام شده توسط اداره‌کل هواشناسی مبنی بر ورود گرد و خاک به استان، احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش گرد و خاک تا صبح فردا وجود دارد.

برهمین اساس، مدارس تمامی مقاطع تحصیلی فردا سه‌شنبه سوم خرداد ماه تعطیل و آموزش‌ها به‌صورت مجازی دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار