کتابخانه‌ها خانواده محور باشند

اصفهان (پانا) - سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان عنوان کرد کتابخانه‌ها باید خانواده محور باشند، یعنی اینکه فضایی را فراهم کنند که خانواده‌ها به صورت دسته‌جمعی به کتابخانه‌ها بیایند و مطالعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌ها خانواده محور باشند

حجت السلام رمضانعلی معتمدی، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردستان، اظهار کرد: خدمت در کتابخانه‌های عمومی را گسترش دهیم یعنی از تک خدمتی به چند خدمتی تبدیل کنیم و این موضوع نیازمند طرح‌های نو، مبتکرانه و خلاقانه است.

وی افزود: یکی دیگر از طرح های ما این است که کتابخانه های ما خانواده محور باشند یعنی اینکه فضایی را فراهم کنیم که خانواده ها به صورت دسته جمعی به کتابخانه ها بیایند و مطالعه کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتاب ها را به مدارس آموزش و پرورش انتقال دهیم و اینها به صورت فصلی جابجا شوند و بین مساجد و خانه ها و مدارس، کتاب ها در گردش باشند تا از این طریق هم تعداد اعضای کتابخانه ها افزایش یابد و هم کتابخوان ها بیشتر شود.

معتمدی در خصوص جذب نیرو در کتابخانه ها،تصریح کرد: ما اکنون در حال بررسی یک وضع موجود و یک وضع مطلوب هستیم که در این وضعیتی که بررسی می کنیم تعداد نیروی مورد نیاز مشخص می شود و سپس از طریق نهاد کشور و انجام آزمون جذب خواهند شد.

وی بیان کرد:در چهار شهرستان استان اصفهان و در هر شهری یک نیروی کتابدار برای نهاد کتابخانه های عمومی جذب می شوند.

خبرنگار: جعفر فدائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار