اهمیت کتابخانه‌ها در جامعه امروزی

نیشابور(پانا) - وجود کتابخانه در جامعه بسیار با اهمیت است، اگر جامعه بخواهد پیشرفت کند باید به کتاب اهمیت داده شود، در اولویت امور قرار گیرد و در سبد مصرفی مردم باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۴۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت کتابخانه‌ها در جامعه امروزی

مجید قدمیاری مسئول کتابخانه عمومی دکتر علی شریعتی شهرستان نیشابور با توجه به این که فضای کتابخانه باید محیطی شاد و امن برای کودکان و نوجوانان باشد، گفت: مردم باید در کتابخانه ها احساس راحتی و خودمانی داشته باشند و کتابخانه را جزئی از فضای سرگرمی و مطالعاتی خود در نظر بگیرند.

وی افزود: کتابخانه ها بسیار مهم هستند زیرا به تغذیه حیات فکری و روحی عموم مردم کمک می کند.

قدمیاری با اشاره به این که اکثر مردم کتابخانه را متعلق به خود میدانند و در کتابخانه احساس امنیت و راحتی دارند باعث شده است که کتابخانه ها به یک مکان باارزش فرهنگی تبدیل شوند، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی دانشگاه عموم مردم هستند، همه مردم با هر درجه از سواد و تخصص می توانند به این مکان های باارزش وارد شده و از خدمات مفید کتابخانه ها بهره مند شوند.

وی کتابخانه‌ها را مرجع فرهنگی برای همه اقشار جامعه به ویژه جویندگان دانش دانست و تصریح کرد: افزایش تمرکز، توسعه تفکر نقاد، تقویت توانایی‌های نوشتاری، آشنایی با تاریخ و سرگذشت نسل های گذشته از فواید کتاب و کتابخوانی است.

خبرنگارپانا: یاسمن همتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار