امام جمعه شهرستان رودان:

کودکان را به کتابخوانی عادت دهید

هرمزگان(پانا)-امام جمعه شهرستان رودان گفت فضای مجازی آفتی است که اگر کودکان را از ابتدا به کتاب عادت دهیم، می‌توانیم از پیامدهای منفی آن بکاهیم.

کد مطلب: ۱۲۸۹۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کودکان را به کتابخوانی عادت دهید

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دری امام جمعه شهرستان رودان، پیش از ظهر امروز چهارم تیر در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار کرد: اهمیت کتابخوانی در دین اسلام به اندازه ای است که معجزه حضرت محمد صلی الله علیه و آله از نوع کتاب است و در این کتاب مقدس هم نخستین آیاتی که بر پیامبراکرم(ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.

وی همچنین عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

امام جمعه تاکید کرد: اگر جامعه بخواهد پیشرفت کند باید به کتاب اهمیت داده شود، در اولویت امور قرار گیرد و در سبد مصرفی مردم قرار گیرد. متأسفانه مردم از خرید کتاب به خاطر قیمت بالا منصرف می‌شوند، در صورتی که فرهنگ خرید کتاب باید در بین مردم نهادینه شود، چراکه از نیازهای مهم و ضروری انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین دری یکی از راه های مقابله با آفات فضای مجازی را عادت دادن کودکان به کتابخوانی عنوان کرد و افزود: فضای مجازی آفتی است که اگر کودکان را از ابتدا به کتاب عادت دهیم، می‌توانیم از پیامدهای منفی آن بکاهیم.

وی همچنین تصریح کرد: برای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی، کتاب باید در معرض دید قرار گیرد تا مردم به کتاب احساس نیاز کنند.

دانش آموز خبرنگار پانا: راضیه سهرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار