امام جمعه کرمان:

ضرورت سختگیری و جدیت بیشتر در جذب معلمان

کرمان(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و جمعی از اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان بر ضرورت سختگیری و جدیت بیشتر در جذب معلمان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۶۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت سختگیری و جدیت بیشتر در جذب معلمان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: هیچ جای شکی نیست که آموزش و پرورش چه اندازه بر گردن همه حق دارد و در باب اهمیت آن همین بس که در پیش نویس تدوین قانون اساسی پیشنهاد شده بود که 4 قوه داشته باشیم، قوه ای به تعلیم و تربیت اختصاص یابد که بزرگانی هم از این موضوع حمایت کردند، هر چند بالاخره این قوه در دل دولت قرار گرفت، اما این جایگاه باید جایگاه ویژه ای باشد.

وی افزود: حالا که رویکرد خوبی نسبت به این دانشگاه وجود دارد ضرورت دارد در پذیرش معلم هم سخت گیری و جدیت بیشتری به کار گرفته شود و معلم با کیفیت از همه نظرها ورود پیدا کند.

امام جمعه کرمان گفت: 56 نماز جمعه در استان برگزار می شود، برای در اختیار گذاشتن تریبون نمازهای جمعه برای جلب مشارکت مردم و خیران در توسعه فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان و مدارس آمادگی داریم.

علیدادی سلیمانی با بیان این که کرمان جزو استان های سرمایه دار کشور است، گفت: امیدواریم بخشی از سرمایه های مادی استان هم در تکمیل دانشگاه فرهنگیان به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار امام جمعه کرمان گفت: آموزش و پرورش سالانه بیش از 190 هزار معلم نیاز دارد. از این تعداد تقریبا حدود 110 هزار نفر را با حق التدریس های درون خود تامین می کند و حدود 80 هزار معلم جدید می خواهد که از طریق دانشگاه فرهنگیان 25 هزار معلم هر سال وارد آموزش و پرورش می شوند.

رضا مراد صحرایی گفت: باید این قدر ظرفیت داشته باشیم تا ورودی دانشگاه ما سالانه 80 هزار نفر شود تا ورودی دانشجو با خروجی و نیاز آموزش و پرورش متناسب شود که این موضوع نقطه آرمانی ماست.

بر پایه این گزارش، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور و جمعی از اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان به همراه رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار