دانشگاه محقق اردبیلی در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تداوم درخشش نام این دانشگاه در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه محقق اردبیلی در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه محقق اردبیلی، در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ بر پایه آخرین داده‌های منتشره در پایگاه علمی بین المللی شاخص‌های اساسی علم(Essential Science Indicators) یا به اختصار ESI و همچنین پایگاه علمی کلاریویت آنالیتیکس Clarivate Analytics، قرار گرفته است.
وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی امسال در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان در سه حوزه موضوعی «علم مواد»، «مهندسی» و «شیمی» قرار گرفت و به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های بسیار فاخر ملی اول، دوم و سوم در این سه حوزه موضوعی در بین دانشگاه‌های جامع کشور بر اساس شاخص «نسبت تعداد استناد به هر مقاله» شده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: بر اساس داده‌های منتشره در پایگاه‌های علمی مذکور، شاخص «تعداد استناد به هر مقاله» دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه‌های موضوعی «علم مواد»، «مهندسی» و «شیمی» به ترتیب ۲۷.۵۸، ۱۵.۳۲ و ۱۹.۵۷ بوده است که به ترتیب منجر به کسب رتبه‌های شایسته ۲۸۴، ۴۱۲ و ۵۹۱ برای دانشگاه محقق اردبیلی در بین تمام دانشگاه‌های جهان شده است.
حبیبی ضمن اشاره به اهمیت مرجعیت علمی ایران اسلامی در سطح جهان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، ادامه داد: مهمترین شاخص نشان دهنده مرجعیت علمی عبارت از تعداد استنادات علمی محققین بین المللی به اسناد علمی منتشره توسط پژوهشگران ایرانی است که تعداد بالای استنادات دریافتی به ازای هر مقاله، نشان دهنده کیفیت بسیار بالای اسناد علمی منتشره توسط محققین دانشگاه محقق اردبیلی است.
وی بیان کرد: روند، روبه رشد دانشگاه محقق اردبیلی در کسب جایگاه‌های فاخر ملی و بین المللی ادامه داشته و امیدواریم به زودی شاهد افتخارآفرینی این دانشگاه در سایر عرصه‌های علمی از قبیل فناوری، کارآفرینی و مباحث مربوط به تولید و شرکت‌های دانش بنیان باشیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اطلاعات منتشره در پایگاه ESI هر دو ماه یک بار به‌روزرسانی شده و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که از نقطه نظر تعداد استناد‌های علمی دریافتی در ۱۰ سال اخیر جز یک درصد برتر جهان در هر کدام از ۲۲ حوزه موضوعی علمی باشند، به عنوان یک درصد برتر جهان معرفی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار