رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

بانک مرکزی سکه‌های با وزن کمتر عرضه کند تا شاهد افزایش حباب نباشیم

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیشنهاد کرد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت سکه باید بانک مرکزی تدبیری بیاندیشد تا تعداد بیشتری سکه‌های با وزن کمتر عرضه شود زیرا در شرایط اقتصادی فعلی بیشتر مردم امکان خرید سکه تمام را ندارند و این موضوع از افزایش بی‌رویه حباب سکه جلوگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۸۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بانک مرکزی سکه‌های با وزن کمتر عرضه کند تا شاهد افزایش حباب نباشیم

در هفته گذشته افزایش ناگهانی قیمت سکه باعث شوک بازار سکه و طلا شده بود تا جاییکه حباب سکه تا 1 میلیون و 300 هزار تومان هم رسید اما در این هفته شاهد افت قیمت سکه هستیم.

قیمت سکه از عرضه و تقاضا پیروی می‌کند

ابراهیم محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره قیمت طلا و سکه گفت: «کاهش پیدا کردن قیمت سکه کاملاً به موضوع عرضه و تقاضا وابسته است. همچنین اگر بازار ارز به سمت ثبات و آرامش برود قاعدتاً قیمت سکه و طلا هم روند با ثبات‌تری را طی خواهند کرد.»

صحبت مسئولین بر بازار طلا و سکه اثر دارد

محمد ولی گفت: «در کشور ایران اقدامات مسئولین اقتصادی در روند کاهش و ثبات قیمت سکه و طلا بسیار اثرگذار است و هر نوع اظهار نظری درباره قطعیت قیمت طلا و سکه راحت نیست اما اگر مسیر صحبت مسئولین به سمت ایجاد ثبات در قیمت ارز باشد قاعدتاً طلا هم به پیروی از آن روند با ثباتی را طی می‌کند و حتی روند کاهشی هم خواهد داشت.»

جای سکه‌های کم وزن در بازار معاملات خالی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل افزایش ناگهانی حباب سکه را در کمبود سکه‌های کم وزن عنوان کرد و گفت: «دلیل افزایش ناگهانی حباب سکه این بود که عرضه و تقاضا همدیگر را تأمین نکردند. در واقع قدرت خرید مردم برای خرید سکه‌های با وزن بالا کمتر است و سکه‌های با وزن پایین را راحت‌تر می‌خرند. بانک مرکزی باید نگاهی به این مهم داشته باشد تا سکه‌های وزن پایین به‌اندازه تقاضا عرضه کند تا اتفاقات این‌چنینی تکرار نشود.»

آخرین وضعیت حباب سکه تا ظهر سه شنبه 17 خرداد 1401

آخرین قیمت سکه تا ظهر سه شنبه 17 خرداد 1401

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار