دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

مناطق آزاد محلی برای نجات اقتصاد کشور هستند

تهران (پانا) -  مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت با توجه به اینکه مناطق آزاد محل سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغالزایی و صادرات است می‌تواند محلی برای نجات اقتصاد کشور باشد.

کد مطلب: ۱۲۸۴۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مناطق آزاد محلی برای نجات اقتصاد کشور هستند

سعید محمد، در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، با تاکید بر اینکه مناطق آزاد می‌تواند محلی برای نجات اقتصاد باشد گفت: مناطق آزاد محدودیت‌های زیادی دارد و تقریباً تمام مشوقات و معافیت‌هایی که مناطق آزاد از آن برخوردار بوده اند مورد حمله قرار گرفت و ما باید یکدل و یک‌صدا برای رونق تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری و صادرات در منطقه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه روند انتصابات در مناطق آزاد پیچیده است و افراد زیادی باید در خصوص آن نظر دهند، اظهار کرد: مجید کیانی فرزند آذربایجان است و چهره‌ای مردمی است. با سال‌ها فعالیت در پروژه‌های ملی و برون‌مرزی در کشورهای منطقه تجربیات گران‌قدری کسب کرده و اطلاعات کافی در حوزه صادرات، ارز و مسایل بانکی دارد.

وی افزود: کیانی با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم کرده و مجموعه‌های چند هزار نفری را اداره و از آن خروجی گرفته است. مدیری اجرایی است و در هیات علمی دانشگاه نیز حضور موثر دارد. همه باید یکدل و منسجم به کیانی کمک کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی با تمجید از شتاب و توسعه‌ی ارس و زحمات نریمان در سال‌های گذشته، تاکید کرد: همه‌ی ما در یک کشتی هستیم و هدف مشترک مان توسعه در مناطق آزاد است. نباید نسبت به یکدیگر انرژی‌هایمان را مستهلک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس یکی از مهم ترین مناطق آزاد است و همه ما اعم از بنده، نمایندگان مجلس، امام جمعه، فرمانداران و سرمایه گذاران هدف مشترکی داریم وتوسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد تنها هدف ماست.

محمد ادامه داد: مناطق آزاد دشمن زیاد دارد، نباید اجازه دهیم مخالفان مناطق آزاد نظرشان را تحمیل کنند.

وی افزود: افرادی که فلسفه وجودی مناطق آزاد را نمی دانند و حتی یک برگ کاغذ مطالعه نکرده اند، پشت تریبون رفته و مناطق آزاد را به قاچاق، واردات و ایجاد مشکلات ارزی متهم می کنند.

وی ادامه داد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی امضا تفاهم نامه اعلام کردند که مناطق آزاد محل قاچاق نیست و ما کمترین دغدغه را در حوزه قاچاق ازین منطقه داریم.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشوردر پایان گفت: منطقه آزاد وارداتش در سال گذشته مبلغی حدود ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که عمده آن مربوط به مواد مورد نیاز برای تولیدکنندگان داخلی بوده است.

در این مراسم مجید کیانی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس معرفی و از خدمات محسن نریمان تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار