رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس:

لغو بازی ایران و کانادا غیر حرفه‌ای و سیاسی بود

تهران (پانا) - رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از لغو بازی ایران و کانادا با نگاه نژادپرستانه دولت کانادا انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لغو بازی ایران و کانادا غیر حرفه‌ای و سیاسی بود

به گزارش خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی در واکنش به لغو دیدار دوستانه تیم‌های ایران و کانادا، گفت: تمام دولت‌ها به جدایی ورزش از سیاست تاکید ویژه‌ای دارند، اما برخلاف ادعاهای مطرح شده از سوی جریان‌های غرب این جدایی را در مسائل ورزشی به وضوح نمی‌بینیم؛ حتی بعد از حمله روسیه به اوکراین "فیفا" به نام حمایت از اوکراین، روسیه را از جام جهانی حذف می‌کند؛ در حالی که فیفا مدعی بود سیاست از عرصه ورزش دور است اما عملا شاهد هستیم که فیفا با کوچکترین اتفاقات سیاسی ورزش را وارد عرصه سیاست کرده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: لغو بازی ایران و کانادا با نگاه نژادپرستانه‌ کانادا، دور از انتظا‌‌ر نبود؛ متاسفانه به دلیل عدم دقت فدراسیون فوتبال به این سابقه کانادا در جریان‌های سیاسی و موضع گیری سران ارشد نظام این کشور همچون نخست وزیر به بازی‌های ورزشی، از جمله فوتبال را به تقابل سیاسی مبدل کرده است. فشار جریان‌ها و احزاب سیاسی منجر به لغو بازی ایران و کانادا شد و به وضوح نشان داده شد که سیاست به آرامی در ورزش رخنه کرده است

راستینه با انتقاد از نفوذ سیاست در ورزش تاکید کرد: فشار جریان‌ها و احزاب سیاسی منجر به لغو بازی ایران و کانادا شد و به وضوح نشان داده شد که سیاست به آرامی در ورزش رخنه کرده است، این اتفاق یک رفتار غیرحرفه‌ای در ورزش و سیاسی بازی محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال باید غرامت لغو این بازی را به صورت جدی از کشور کانادا مطالبه کند و همچنین تمام هزینه‌های مادی و معنوی که بر تیم فوتبال کشورمان وارد شده را پرداخت کند.

ورزش مسیری برای ابراز سلیقه پدرخوانده‌های سیاسی

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: فارغ از تمام حاشیه‌های لغو این بازی، جریان غرب گرایی داخل کشور است که همیشه سینه چاک و مدعی چنین اظهار نظرهای سیاسی غرب گرایانه هستند و ادعا می‌کنند ما حق دخالت در ورزش را نداریم در حالی که پدر خوانده‌های این جریانات و نظرات غرب گرایانه همیشه ورزش را سکویی برای اعمال نگاه‌ها و سلایق سیاسی خود لحاظ کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار