لغو اردوی تیم ملی والیبال زنان به‌علت جوسازی‌های نخست وزیر کانادا

تهران (پانا) - به گفته رئیس فدراسیون والیبال به علت جوسازی‌های نخست وزیر کانادا درباره تیم ملی فوتبال کشورمان، برپایی اردوی تیم ملی والیبال دراین کشور نیز به وقت دیگری موکول شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
لغو اردوی تیم ملی والیبال زنان به‌علت جوسازی‌های نخست وزیر کانادا

به گزارش صداوسیما، ­محمدرضا داورزنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، درباره لغو بازی دوستانه تیم ملی والیبال زنان ایران و کانادا افزود:لغو دیدار تدارکاتی تیم ملی والیبال زنان ایران مجزا از بحث فوتبال است و فدراسیون برنامه چند بازی تدارکاتی را با دعوت فدراسیون والیبال کانادا داشت که چند تیم دیگر هم دعوت بودند. مشکلی با فدراسیون کانادا نداریم و در فرصت و شرایط مناسب دعوت را قبول خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: دشمنان قسم خورده ایران هزینه می‌کنند تا فضای بین کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی را که با ایران رابطه خوب دارند، تخریب کنند و همه روابط را به روابط سیاسی و پرتنش تبدیل کنند. ایران کشوری دارای تاریخ و تمدن کهن است و ورزش ایران نیز در ۴۰ سال بعد از انقلاب در میادین و رشته‌های مختلف حضور داشته است و به سبب توانمندی‌ها حرف برای گفتن داشته‌ایم، در خیلی رشته‌ها جزو سه کشور برتر جهان و در برخی رشته‌ها مثل والیبال گروهی جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستیم. این شاید برای دشمنان آزار دهنده است. پس از فرصت‌های مختلف برای سیاه‌نمایی استفاده می‌کنند.

داورزنی با بیان این‌که تعجب می‌کنم که برخی دولت مردان کشور‌های غربی وارد این بازی‌ها می‌شوند، تاکید کرد: خودشان می‌دانند ایران دارای چه اقتداری است. تیم ملی والیبال مردان ایران در این هفت یا هشت سال گذشته به دفعات با کانادا، آمریکا و سایر تیم‌ها بازی کرده است. همه این‌ها را هم در میادین مختلف برده‌ایم. اصلا بازی‌های والیبال میدان رقابتی خوب و نمایشی از توانمندی کشورهاست.

وی با بیان این‌که متاسفانه جریاناتی که خود را ایرانی و وطن پرست می‌دانند، شروع به تخریب کرده و از برخی سوژه‌ها استفاده می‌کنند، گفت: فدراسیون والیبال کانادا ازتیم ملی والیبال زنان ایران ایران دعوت کرده بود، اما جوسازی‌ها و موضع‌گیری بد نخست وزیر کانادا نسبت به تیم ملی فوتبال، شرایطی را به وجود آورد که محترمانه از فدراسیون والیبال کانادا عذرخواهی و دعوتشان را به وقت دیگری موکول کردیم. چون حضور عزتمندانه والیبال در عرصه‌های مختلف مهم است. دوست داریم تیم ایران چه در میدان رسمی و چه تدارکاتی با احترام کامل شرکت کند. اگر حس کنیم این تیم در میدانی شرکت می‌کند که آن کشور موضع‌گیری بدی نسبت به مردم و دولت ایران دارد، به همه ما برمی‌خورد.

داورزنی درباره موضع گیری‌های نخست وزیر کانادا نیزگفت: این موضع گیری‌ها را از فدراسیون والیبال کانادا جدا می‌کنیم. متاسفانه موضع‌گیری دولت کانادا در یکی دو سال گذشته بی‌تدبیری است و ایران را وارد بحث‌های سیاسی کرده است. این نوع رفتار برای هیچ کدام ما قابل قبول نیست، چون واقعیت کشور و ملت ایران چیزی نیست که برخی‌ها می‌گویند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار