وزیر امور خارجه خبر داد

اشتراک نظر ایران و تاجیکستان در حل بحران افغانستان

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان، از اشتراک نظر دو کشور در حل بحران افغانستان و اوکراین خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
اشتراک نظر ایران و  تاجیکستان در حل بحران افغانستان

به گزارش وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان گفت: سفر دو روزه امام‌علی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران، در پاسخ به سفر آقای رئیسی که در ابتدای کار دولت سیزدهم به دوشنبه انجام شده بود، در راستای تحکیم سیاست همسایه محور بودن در روابط خارجی و دکترین سیاست خارجی دولت جدید، انجام شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفتگوهای مهمی بین روسای جمهور دو کشور به عمل آمد، گفت: امروز در راستای مسائل و ظرفیت های متنوعی که در روابط و همکاری های دو جانبه مورد توجه ما و تاجیکستان قرار دارد، بحث و گفتگو شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اشتراک نظر ایران و تاجیکستان در مسأله بحران افغانستان و اوکراین گفت: بحران در افغانستان و اوکراین از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. ما و تاجیکستان در خصوص افغانستان، بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام تأکید داریم و از برخی تحولات، تحرکات و گسترش اقدامات تروریستی در این کشور نگرانی مشترک داریم.

وزیر امور خارجه گفت: ایران و تاجیکستان در مسأله بحران اوکراین بر توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی تأکید دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار