سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان:

رفع نواقص آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان ابتدایی، مهمترین برنامه آموزش و پرورش استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱

کرمان (پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان با اشاره به افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر گفت رفع نواقص آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، مهمترین برنامه آموزش و پرورش استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱ است.

کد مطلب: ۱۲۸۳۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رفع نواقص آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان ابتدایی، مهمترین برنامه آموزش و پرورش استان کرمان در تابستان ۱۴۰۱

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، طاهره زحمتکش اجرای طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان را یکی از برنامه های این حوزه در تابستان عنوان کرد و گفت: این برنامه به منظور رفع نواقص آموزشی و تربیتی، ویژه دانش آموزان نیاز به تلاش برگزار می شود.

وی توجه به کرامت ذاتی کودکان، متناسب کردن تربیت و آموزش با شرایط و مقتضیات سنی کودکان و توجه به تفاوت های فردی در هر فعالیت و همچنین نبود هیچ گسستی بین نقش تربیتی و فعالیت های آموزشی معلمان را سه رویکرد و اصل بنیادی آموزشی و تربیتی دوره ابتدایی عنوان کرد.

زحمتکش افزود: این سه رویکرد مبنای تمام فعالیت ها، طرح ها و برنامه های این دوره بوده و کلیه اقدامات ذیل این اصول بنیادی، تحقق اهداف سند بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان پیگیری می شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان در ادامه با اشاره به افت پنهان و آشکار ایجاد شده بر اثر آموزش غیرحضوری، عنوان کرد: تلاش جمعی همکاران ستاد و صف در ایام کرونا قابل ستایش است، اما با وجود تلاش گسترده، تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در این شیوه با محدودیت هایی مواجه بود، بنابراین نظر به از دست دادن زمان آموزش باید از هر لحظه برای جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان حداکثر استفاده شود.

طاهره زحمتکش با تاکید بر ضرورت استفاده از زمان آموزش باقیمانده در راستای جبران و تثبیت، یکی از برنامه های این معاونت در ایام تابستان را رفع نواقص آموزشی و تربیتی با اجرای این طرح عنوان کرد.

وی در ادامه بر پوشش تحصیلی و فراهم کردن زمینه برخورداری از موهبت تعلیم و تربیت برای همۀ افراد لازم التعلیم تاکید کرد و گفت: هیچ کودکی در استان کردستان نباید از تعلیم و تربیت با کیفیت بی بهره باشد و جذب و نگهداشت دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل از برنامه های اولویت دار این معاونت است.

زحمتکش در بخش دیگری از سخنان خود بر انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی و جذب دانش آموزان تارک تحصیل با استفاده از راهکارهای متناسب و بهره گیری از تمام ظرفیت ها تاکید کرد.

وی همچنین بر ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان برابر با برنامه کارآمد، جهت ارتقای همکاران بویژه معلمان جدیدالورود این دوره تاکید کرد و خواستار توجه ویژه در راستای پوشش کمی و آموزش کیفی دوره پیش دبستانی و عنایت ویژه به نوآموزان جامانده این دوره در ایام تابستان و در دوره‌های یک‌ماهه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار