علیرضا کریمیان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهر تهران:

تربیت نسل دارای هویت ملی و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی از اولویت‌های آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه تلاش برای تحقق و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری یک وظیفه است، تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی را از اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نسل دارای هویت ملی و آگاه برای تحقق تمدن اسلامی از اولویت‌های آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهر تهران با هدف رسیدگی به امور جوانان، اوقات فراغت، ازدواج، فضای مجازی، اشتغال و ... به ریاست قاسم محمد طهرانی؛ معاون استاندار و فرماندار تهران، حامد شایان؛ معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: ایشان بر تربیت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی تاکید ویژه ای دارند و در این راستا این مطالبه رهبر معظم انقلاب از اولویت های نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش یکی از متولیان تربیت تمام ساحتی دانش آموزان است و با توجه به اینکه دوران دو ساله سپری شده از ویروس منحوس کرونا باعث ایجاد زیست بوم جدید همراه با آموزش غیرحضوری شد، این تابستان دارای شرایط فوق العاده ای در زمینه پرداختن به مباحث مربوط به ایجاد شادابی و نشاط برای دانش آموزان است که در همین راستا با تشکیل ستاد اوقات فراغت؛ شاداب سازی، بهسازی و زیباسازی مدارس برای تابستان­ و بهسازی اردوگاه ها و فضاهای پرورشی و موقعیت های تربیتی، پایگاه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت را در دستور کار خود قرار داده ایم.

کریمیان با بیان اینکه هفته گذشته اولین جلسه ستاد اوقات فراغت در آموزش و پرورش شهر تهران تشکیل شده است، ابراز امیدواری کرد پس از دو سال آموزش غیرحضوری و دوری دانش آموزان از مدارس، بعد از برگزاری امتحانات خرداد، شاهد جنب و جوش و نشاط و شادابی بیش از پیش در سطح جامعه و واحدهای آموزشی باشیم.

١٢٠٠ باب مدرسه متقاضی پایگاه تابستانی در شهر تهران

وی با اشاره به اینکه که حدود ٣۵ درصد از مدارس دولتی و غیردولتی در ١٢٠٠ باب مدرسه متقاضی پایگاه تابستانی شهر تهران، ٢۴ کانون فرهنگی تربیتی، ١٠ اردوگاه منطقه ای، استانی و خارج از استان، ١٩ دارالقرآن، ١٩ مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی و ٨٣ مرکز ورزشی آموزش و پرورش در خصوص اوقات فراغت تابستانی دخیل هستند اضافه کرد: برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش پایتخت در مراکز و پایگاه های بهبود اوقات فراغت در بخش های از جمله امور پرورشی، فعالیت های ورزشی، قرآن و عترت و نماز، فرهنگی - هنری، فعالیت های علمی و آموزشی، توانمند سازی و مهارت آفرینی و ... تقسیم می شوند که به فضل الهی و اهتمام ویژه فرهنگیان معزز، شاهد اجرای فعالیت های اوقات فراغت با بکارگیری تشکل های دانش آموزی مربوط به آموزش و پرورش، نظیر بسیج دانش آموزی، اتحادیه دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و جمعیت جوانان هلال احمر خواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه قرآن و عترت موضوع «مدرسه قرآن کریم و مراکز دارالقرآن»، در زمینه امور فرهنگی «مدرسه کانون فرهنگی اجتماعی محله»، در حوزه علمی پژوهشی «پژوهشسراها و فعالیت دوباره آنها در جشنواره های علمی خوارزمی و روبوکاپ»، در زمینه مباحث ورزشی و سلامت «توانمندسازی آداب و مهارت های زندگی، افزایش سلامت و بهداشت»، در حوزه تربیت اقتصادی «فرهنگ کار و بهره وری، تولید و مصرف»، در زمینه مهارت آموزی، «کارآفرینی و فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای»، در حوزه عمران و سازندگی «زیباسازی و شاداب سازی مدرسه، آراستگی محله و محرومیت زدایی» و در حوزه فضای مجازی «شبکه های قرآنی، دینی، فرهنگی و اجتماعی مجازی و بهره مندی و نقش آفرینی در فضای وب در باشگاه خبرنگاران دانش آموزی» مورد توجه است.

ظرفیت های جوانان ما باید به خوبی دیده شود

قاسم طهرانی؛ معاون استاندار و فرماندار تهران در این نشست ضمن استماع گزارش عملکرد دستگاه های مختلف افزود: بخشی از فعالیت دستگاه ها باید در راستای فرهنگ سازی و آموزش صورت گیرد، جوانان ما باید برای ورود به اجتماع آموزش های لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت های جوانان ما باید به خوبی دیده شود و در تمام مقاطع تصمیم سازی حضور داشته باشند، افزود: به نظر می رسد این موضوع به خوبی دیده نشده و به نوعی واگرایی وجود دارد.

طهرانی تاکید کرد برنامه های اوقات فراغت باید با براساس نیازسنجی، علاقه مندی و مشارکت خانواده های آن در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: در بحث ازدواج، طلاق، اعتیاد، تکدی گری و سایر آسیب ها باید از ظرفیت دستگاه های مختلف به شکل بهینه استفاده شود و برای آگاه سازی و ارائه مسایل آموزشی از ظرفیت مساجد، مدارس، سراهای محله، دانشگاه ها، علما، اساتید و جوانان استفاده شود.

تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی است.

معاون استاندار و فرماندار تهران با بیان اینکه تدوین برنامه های مناسب و جامع برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان از مهمترین شیوه های مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی است خاطرنشان کرد: دستگاه های مسئول می توانند با تعامل، همکاری و مدیریت امکانات ضمن پرهیز از موازی کاری در زمینه بهتر اجرا شدن این برنامه ها برای جوانان گام بردارند.

فرماندار تهران در پایان این جلسه، از اعضای ستاد خواست تا اقدامات و برنامه های خود را که باعث ایجاد شور، اشتیاق و امید در جوانان و مرتفع شدن نگرانی و مشکلات جوانان می شود با جدیت و تلاش بیشتری دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار