یک تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پانا؛

ایران باید علیه کانادا به فیفا و سازمان‌های بین‌المللی شکایت کند

اقدام کانادا غیرحرفه‌ای و تحت تاثیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت/ این خوی استکباری کشورهای غربی است تا در مقابل ایران اقدامات خصمانه‌ای را داشته باشند

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به لغو یک‌طرفه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و کانادا از سوی کشور میزبان تاکید کرد قطعا این رفتار خارج از رفتار حرفه‌ای ورزشی است و کانادا تحت تاثیر رژیم صهیونسیتی این کار را انجام می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران باید علیه کانادا به فیفا و سازمان‌های بین‌المللی شکایت کند

مسابقه دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و کانادا که قرار بود به میزبانی ونکوور برگزار شود، براساس اعلام فدراسیون کشور میزبان لغو شد. در حالی که اقدامات سفر به آنکارا برای اخذ ویزای سفر به کانادا برای بازیکنان تیم ملی فراهم شده بود، شب گذشته، فدراسیون فوتبال کانادا به صورت یک‌طرفه دیدار بازی دوستانه ایران و تیم ملی این کشور را لغو کرد.

پیش از این دیدار تیم‌ کشورمان مقابل اکوادور نیز که قرار بود در کانادا برگزار شود، لغو شده بود. از سنگال و نیوزیلند هم به‌عنوان حریفان تدارکاتی تیم کشورمان نامبرده می‌شد که امکان بازی با سنگال نیز وجود ندارد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز، اسکاتلند یا اوکراین) همگروه است.

فدراسیون فوتبال ایران نیز در واکنش به این مساله، لغو مسابقه دوستانه میان تیم‌های ملی دو کشور را اقدامی «یکجانبه» از سوی کانادا دانست و اعلام کرد که تیم میزبان به دلایل نامعلوم این اقدام را انجام داده است.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال ایران آمده است: «دیدار دوستانه تیم‌های ملی دو کشور ایران و کانادا به دلایل نامعلوم از جانب کشور میزبان لغو شده و در موعد مقرر برگزار نخواهد شد. فدراسیون فوتبال کانادا که براساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزاری و میزبانی از این مسابقه بود علی‌رغم انجام کلیه اقدامات و مقدمات سفر همچنین تعهدات مورد اشاره از جانب فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای از لغو بازی خبر داده با این وجود جزییات و علت عدم انجام تعهدات خود در این خصوص را اعلام نکرده است.»

مسابقه دوستانه تیم‌های ملی ایران و کانادا قرار بود به میزبانی ونکوور در تاریخ شانزدهم خرداد برگزار شود.

در همین رابطه حسین کنعانی مقدم، تحلیلگر مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با پانا در واکنش به این اقدام یک‌جانبه کانادا اظهار داشت: «بعد از حمله روسیه به اوکراین ما شاهد این بودیم که روسیه را از بازی‌های المپیک و رقابت‌های جهانی حذف کردند و این نشان می‌دهد که قدرت‌های بزرگ در مقابل دشمنان فرضی خود از ابزار ورزش استفاده و در این خصوص اقدام می‌کنند.»

وی ادامه داد: «درباره بازی ایران و کانادا؛ ابتدا این موضوع از رژیم صهیونسیتی شروع شد و آنها به کانادا فشار وارد کردند که شما نباید اجازه دهید که ایران بیاید و مسابقه برگزار شود و در همین راستا شبکه‌های ضد انقلاب و معاند نیز به این موضوع پرداختند و نمایندگان پارلمان کانادا را تحریک کردند به اینکه با این موضوع مخالفت کنند.»

این فعال سیاسی تاکید کرد: «قطعا این رفتار خارج از رفتار حرفه‌ای ورزشی است و کانادا تحت تاثیر رژیم صهیونسیتی این کار را انجام می‌دهد.»

دبیرکل حزب سبز ایران تصریح کرد: «ایران هم قاعدتاً باید در این خصوص به فیفا و سازمان‌های بین‌المللی شکایت کند و از آنها بخواهد که در این موضوع موضع‌گیری کنند و غرامتی هم اگر باید کانادا پرداخت کند، در این خصوص نیز اقدام کنند.»

حسین کنعانی مقدم گفت: «این خوی استکباری است که متاسفانه کشورهای غربی از آن بهره‌برداری می‌کنند تا در مقابل ایران اقدامات خصمانه‌ای را داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار