رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد؛

اصلاح مصوبه تامین اعتبار منابع مالی پروژه‌های تاسیسات آبفا برای سال 1401

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارایه گزارشی، خواستار اصلاح و تغییر مصوبه تأمین منابع مالی پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری برای سال ۱۴۰۱، شد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح مصوبه تامین اعتبار منابع مالی پروژه‌های تاسیسات آبفا برای سال 1401

مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان شصت و چهارمین جلسه شورای شهر، عنوان کرد: مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب به استناد تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب سال 77 مجلس، در سال ۹۸ برای یک دور ۵ ساله به تصویب رسیده بود.

وی با بیان اینکه ادامه این فعالیت در سال ۱۴۰۱ مورد نظر است، افزود: این مصوبه با رویکرد حمایت از طرح‌های آب و فاضلاب و پروژه‌های آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب و موضوع آبرسانی اضطراری در شهر تهران به تصویب رسید.

پیرهادی ادامه‌ داد: طی ٣ سال گذشته برخی از موضوعات نظیر احداث تصفیه‌خانه ششم و هفتم و طرح اسکادای آب و فاضلاب و طرح آبرسانی از سد ماملو با توفیق بیشتری از محل درآمدهای این مصوبه به اجرا درآمده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی از پروژه‌های پیوست مصوبه مثل تکمیل شبکه فاضلاب به ویژه در مناطق ٢١ و ٢٢ و ٩ و ١٧ و ١٩ و هم چنین نصب مخازن آب اضطراری در شرایط بحران و بررسی کیفی رواناب های شهر تهران به دلایل مختلف با سرعت مطلوبی انجام نشده است که نیازمند اهتمام بیشتر در این حوزه است.

پیرهادی ادامه داد: در این دوره شورا طی دهها جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست وخدمات شهری با شرکت آب و فاضلاب و بررسی گزارش‌های عملکرد 3 ساله و گزارش سالانه حسابرسی، با همکاری کمیسیون بودجه ضرورت بازنگری و اصلاح برخی از مواد مصوبه احساس شد.

وی اظهار داشت: با توافق کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و شرکت آب و فاضلاب ضمن تداوم و رفع کاستی‌ها در اجرای پروژه‌هایی نظیر احداث مخازن آب اضطراری و تکمیل ١٠٠٠ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب عمدتا در منطقه ٢١ و ٢٢ است و همچنین احداث تصفیه‌خانه فاضلاب خرگوش دره که مستقیما با سلامت شهروندان و حفاظت از محیط زیست ارتباط دارد، مقرر شد برای انجام پروژه‌های آبرسانی شهری نظیر آبیاری فضای سبز با احداث پکیج‌های محلی تصفیه خانه فاضلاب در نقاط مختلف شهر تهران و برخی چالش‌های موجود نظیر رفع انفصالات در داخل شبکه آب‌های سطحی و رفع معارضین تاسیساتی و نقاط گلوگاهی که منتج به ایجاد سیلاب خواهند شد.

وی افزود: هم چنین پیش‌بینی مخازن نگهداشت آب در برخی بوستان‌ها در شرایط بحران و تنش آبی با تفاهم شرکت آب و فاضلاب به تمدید مصوبه در سال‌های آتی اضافه شود.

پیرهادی تاکید کرد: ضمنا با توجه به نگاه حمایتی این دوره شورا در نظر داریم تعرفه تبصره ٣ برای مناطق و محلات محروم شهر تهران با حمایت بیشتری ملاحظه شود و هم چنین آن دسته از مشترکین که مصرف مطلوب دارند با حمایت ویژه مثل معافیت از پرداخت هزینه‌ها در باز‌ه‌های مشخص مصرف، مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: امید داریم با پیگیری این دوره شورا در این خصوص به دستاوردهای خوبی در این حوزه نایل شویم و بخشی از مشکلات شهر و شهروندان در حوزه آب و فاضلاب مرتفع شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای، با درخواست رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار