مدیر یک دبیرستان در کاشمر:

برای یک معلم ماندگار، عواطف و سلامت دانش‌آموزان مهم است

کاشمر (پانا) - مدیر دبیرستان نمونه اندیشه کاشمر گفت یک معلم ماندگار، فعال و پرکار بوده و عواطف و سلامت جسمانی دانش‌آموزان برایش اهمیت دارد. همچنین علایق و دغدغه‌های داخل و خارج ازمدرسه دانش‌آموزان نیز برایش مهم است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برای یک معلم ماندگار، عواطف و سلامت دانش‌آموزان مهم است

مهناز امیری مدیر دبیرستان نمونه اندیشه در گفت وگو با پانا گفت: «برنامه های متنوع در دبیرستان نمونه اندیشه برای هفته معلم برگزار شد که تشکر جمعی دانش آموزان از دبیران، برگزاری رادیو اندیشه با موضوع سپاس معلم، شرکت در غبارروبی مزار شهدا، تهیه کلیپ و فایل صوتی تبریک به دبیر، برگزاری مسابقه ویژه جمله نویسی با موضوع زیباترین جمله تبریک روز معلم، ثبت خاطرات توسط دبیران در دفتر سپاس معلم، برگزاری جشن کلاسی برای معلمین و استقبال از دبیران توسط شورای دانش آموزی و تشکل ها از آن جمله بود.»

وی که دانشجوی سال آخر دکترای مدیریت آموزشی است در خصوص بعضی از ویژگیهای معلم ماندگار گفت: «یک معلم ماندگار فعال و پرکار بوده و عواطف و سلامت جسمانی دانش آموزان برایش اهمیت دارد.»

این معلم تاکید کرد: «علایق و دغدغه های داخل وخارج از مدرسه دانش آموزان برای معلم ماندگار مهم است وبه آنها توجه می کند. به همه دانش آموزان احترام می گذارد و برای نظرات دانش آموزان احترام قائل است. به دانش آموزان مسئولیت می دهد و جو کلاس، صمیمی و همدلانه است.»

وی در ادامه در خصوص آموزش در فضای مجازی عنوان کرد: «واقعیت این است که امکان انسداد مسیر توسعه فضای مجازی در زندگی انسان امروز بسیار سخت و شاید غیر ممکن است، اما این سخن به معنای رهاسازی این فضا و تحمیل آن بر زندگی انسان‌ها نیست و بایستی همانند هر ابزار دیگری در مسیر بهبود زندگی انسان ها در ابعاد مختلف قرار گیرد.»

امیری تصریح کرد: «در ۲ سال گذشته پژوهش‌ها و مطالعات داخلی و بین‌المللی نشان داده است که آموزش مجازی به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان جایگزین آموزش حضوری تعریف شود و یکی از مهمترین چالش‌های دوران کرونا افت یادگیری دانش‌آموزان بوده است. بعضی از والدین معتقدند که آموزش مجازی در دوران کرونا جوابگوی نیاز علمی فرزندانشان نبوده است و فرزندان آنها در طول این مدت افت تحصیلی قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. همچنین والدین نمی‌توانند نقش معلم را به درستی ایفا کنند. تعطیلی طولانی، آسیب‌های عمیقی به روند یادگیری و آموزش دانش‌آموزان وارد کرده است و باید به نحوی جلوی این معضل گرفته شده و به آن پایان داده شود و با حضوری شدن مدارس بسیاری از این مشکلات و معضلات به پایان رسید و ما بسیار از حضوری شدن مدارس خرسندیم.»

دانش آموز خبرنگار: زهراکوثر نورانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار