نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین:

معلمان سرمایه‌های عظیم معنوی و ملی ما هستند

قزوین (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین معلمان را سرمایه‌های عظیم معنوی و ملی دانست و گفت باید فرصت‌های بیشتری برای حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های خودسازی فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان سرمایه‌های عظیم معنوی و ملی ما هستند

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش ‌و پرورش استان قزوین افزود: امام‌ خمینی (ره) فرمودند معلمی شغل انبیاء است، نخستین کلاس درسی پیغمبر ما در آیات سوره مبارک علق بود که اهمیت علم و دانش را نشان می‌دهد و نخستین آیاتی که بر قلب رسول گرامی اسلام (ص) نازل شد.

وی ادامه داد: مکاتب غیر دینی نسبت به پیدایش عالم معتقدند که انسان و عالم هستی به ‌صورت اتفاقی به وجود آمده‌اند و تلاش کرده‌اند دیدگاه خود را در کتب درسی نیز ترویج دهند، در حالی که طبق آیات قرآن انسان اشرف مخلوقات و دارای کرامت است و، این ابتدای بحث و مجادله ما با نظام‌های الحادی و منکر خداست. معلمان نیز همانطور که به این مهم توجه دارند می‌بایست بیش از پیش تفکر قرآنی را در اینکه عالم و انسان اتفاقی خلق نشده‌اند در بین دانش آموزان ترویج و تبیین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: معلمان سرمایه‌های عظیم معنوی و ملی ما هستند که باید این معانی را قطره قطره در بین دانش‌آموزان ترویج کنند، باید این نگاه‌های ارزشی در آموزش‌وپرورش دیده شود، ده‌ها سال پیش اگر این‌گونه سخن می‌گفتیم شاید مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم، اما اکنون متوجه شده‌ایم که تمدن بشری غیر دینی و غیر الهی به کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه ختم می شود که نمونه آن را در کشورهای یمن، افغانستان و سوریه مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین (ع) زمانی که می‌خواستند خود را معرفی کنند فرمودند من کوهی سر به آسمان کشیده هستم که از دامنه‌های وجود من رودها جاری است، خطبه متقین یک رود از رودهای وجودی امیرالمومنین (ع) است، زمانی که خطبه‌ها و رودها به هم می‌پیوندند، رود بزرگی به نام نهج‌البلاغه تشکیل می‌شوند، همه می‌دانیم تمدن‌ها کنار رودخانه‌های بزرگ شکل گرفته‌اند، تمدن‌هایی که دنیای مادی از آن‌ها صحبت می‌کند، تمدن سنگ و آجر است، هنوز عقل بشر به آن‌جا نرسیده که وحی، رسالت و نبوت، موجب اتصال زمین به آسمان است، این کار معلم‌های عزیز است که این‌ها را به دانش‌آموزان آموزش بدهند.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: تمدنی که امیرالمومنین (ع) از آن یاد می‌کند تمدن عدالت است، در این تمدن امیرالمومنین قسم یاد می‌کند که اگر این عالم هستی و آنچه در آن است را به من بدهند و بگویند دانه‌ای را از دهان مورچه‌ای بگیر، این کار را نخواهم کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تمدن در کنار رود شکل می‌گیرد، خطبه متقین، خطبه ذکر، خطبه 176 و خطبه نخست نهج‌البلاغه مانند رود هستند، این رودها به هم می‌پیوندند و تبدیل به تمدن بشری می‌شوند، مقاومت اسلامی زیرساخت‌های همان تمدن بزرگی است که انتظار آن را می‌کشیم.

وی خاطرنشان کرد: یک دوره‌ای خودسازی در میان دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت شده بود، اکنون دانش‌آموزان ما چقدر این دغدغه را دارند؟ باید کاری کنیم دانش‌آموزان ما چنین دغدغه‌هایی داشته باشند، که البته خوشبختانه چنین است و لازم است هر روز تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در روزهای اخیر بیش از 500 نفر از دانش‌آموزان قزوینی معتکف شده‌اند، فضای بسیار معنوی در این جلسه حاکم بود، ما باید کاری کنیم هر سال زمینه و فرصت‌های حضور دانش آموزان در برنامه اعتکاف و برنامه‌های خودسازی افزایش یابد و شاهد حضور بیشتر دانش آموزان در برنامه اعتکاف باشیم.

در ابتدای این دیدار آقای نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار