استاندار آذربایجان‌شرقی تأکید کرد:

تسریع در اتمام عملیات بازسازی مقبرةالشعرا

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اتمام عملیات بازسازی و نوسازی مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا» در زمان‌بندی مشخص، تکمیل طرح بازسازی «مقبرة‌الشعرا» را با توجه به قدمت تاریخی، فرهنگی و دینی این مجموعه و نقش آن در رونق گردشگری شهر تبریز، جزو پروژه‌های پیشنهادی برای تخصیص اعتبار ویژه در سفر استانی رئیس‌جمهور خواند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تسریع در اتمام عملیات بازسازی مقبرةالشعرا

عابدین خرّم عصر دیروز در بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا»، اظهار کرد: کار بازسازی و نوسازی این مجموعه از چندین سال قبل آغاز شده، اما همچنان بلاتکلیف مانده است که این وضعیت شایسته این اثر تاریخی و شهر تبریز نیست.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته تصمیمی در سطح کلان استان در جهت ادامه عملیات بازسازی و تکمیل این مجموعه گرفته شده است که امروز برای بررسی وضعیت فعلی مجموعه و روند کار بازسازی در محل حضور یافتیم.

خرّم گفت: ضروری است شهرداری تبریز و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف استان به عنوان متولیان مقبرة‌الشعرا با هماهنگی و همکاری یکدیگر و با یک انسجام مدیریتی برای اتمام بازسازی این مجموعه در زمان‌بندی مشخص و طبق تصمیمات کارشناسی‌شده و اهداف از قبل پیش‌بینی شده، اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با استفاده بهینه از اعتبارات شهرداری تبریز و دستگاه‌های مسئول، یک اقدام اساسی برای اتمام این پروژه انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در کنار بازسازی و نوسازی، ضروری است قدمت، هنر و اصالت مجموعه تاریخی فرهنگی «مقبرة‌الشعرا» حفظ شود که در این راستا نیز تدابیری اندیشیده شده است.

در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهردار تبریز هم استاندار آذربایجان شرقی را همراهی کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار