هادی زمانی نژاد:

اولویت هنرستان‌ها، مهارت محوری و آموزش‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - در حاشیه بازدید مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش‌ از هنرستان نرگس، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ نیز مهارت محوری و آموزش‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان را اولویت دانست و آموزش صحیح و اصولی را سر لوحه کارهای معلمان بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اولویت هنرستان‌ها، مهارت محوری و آموزش‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان است

سید مصطفی آذر کیش؛ مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش‌ به همراه هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، شهاب روزبهانی؛ معاون آموزش متوسطه و مهدی احمدپور؛ مسئول فنی حرفه ای و کاردانش منطقه از هنرستان نرگس بازدید کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش بنگاه‌های اقتصادی و موسسات تولیدی در مدل‌های موفق آموزش مهارتی بسیار پررنگ است.

وی درادامه گفت: ما معتقدیم که گام نخست برای کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی توسعه آموزش‌های مهارتی است ما برای تحقق شعار سال نیاز داریم ضمن شناسایی موانع، راهکارهای عملی مرتبط با رفع موانع را ارائه دهیم. همچنین پشتیبانی‌های لازم در حوزه‌های مختلف را بررسی کنیم.

در ادامه زمانی نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان و تبیین برنامه ها و رویکردهای مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۴ اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموز با مهارت، توسعه هنرستان ها از برنامه ها و اولویت های این منطقه است که در این راستا برنامه ریزی هایی در حوزه هدایت تحصیلی و توسعه فضاها انجام شده است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: طبق سند تحول بنیادین کلیه هنرستان ها می بایست به سمت مهارت محوری و آموزش های حرفه ای به دانش آموزان پیش روند. امیدواریم با برنامه ریزی های مدون و دقیق کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم دانش آموزان را به سوی مهارت آموزی هدایت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار