در نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی منطقه ۴ مطرح شد:

در تعلیم و تربیت دانش آموزانمان به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا مدارس ابتدایی در تراز گام دوم انقلاب باشد

تهران (پانا)- معاون آموزش ابتدایی منطقه، بر تربیت دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
در تعلیم و تربیت دانش آموزانمان به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا مدارس ابتدایی در تراز گام دوم انقلاب باشد

نشست هم اندیشی مدیران مدارس ابتدایی به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم و همچنین تبیین اهداف و رویکرد های معاونت ابتدایی با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، مهناز اعتمادی؛ معاون آموزش ابتدایی، فاطمه حسن زاده؛ مسئول ارزیابی عملکرد و کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا زمانی نژاد با اشاره به جایگاه بارز معلم و نقش آن در تربیت اسلامی جامعه گفت: باید فرهنگ ارج نهادن به مقام شامخ معلم در جامعه نهادینه شود. تقدیر از این قشر زحمتکش و کم‌توقع نباید مختص به یک زمان خاص باشد بلکه می بایست به یک سنت همگانی تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: تربیت به معنای پرورش انسان هایی کامل بر پایه ی آموزه های وحیانی بسیار اهمیت دارد. برای دست یابی به تربیت می بایست به عواملی توجه داشت که بستر و زمینه های مناسب را برای پذیرش تربیت از سوی تربیت شونده فراهم می آورد و این بستر با درایت و برنامه ریزی مدیران شکل می گیرد.

زمانی نژاد با اشاره به بیانیه گام دوم و اهداف آن بر ایجاد امید در میان دانش آموزان تاکید کرد و گفت و گو و ارتباطات اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت و همچنین ارتباطات موثر با دانش آموزان را عامل مهم رسیدن مدارس به تراز گام دوم انقلاب دانست.

در ادامه این نشست مهناز اعتمادی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پایه و زمینه تربیت دانش آموزان را در سنین ابتدایی دانست و با تاکید بر اسناد بالا دستی و اجرای سند تحول ،ارتباط موثر مدرسه،خانواده،معلم و دانش آموز را با برنامه های عملیاتی و اجرایی از اهداف معاونت ابتدایی منطقه عنوان کرد.

وی ادامه داد:لازم است تفکر،عمل و خلاقیت را در مدارس نهادینه کنیم و فقط در حوزه دانش فعالیت نکنیم و در تعلیم و تربیت دانش آموزانمان به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا مدارس ابتدایی در تراز گام دوم انقلاب باشد

اعتمادی با اشاره به شعار سال 1401 ادامه داد:با توجه به وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت،می توانیم با طرح ها و برنامه های مقطع ابتدایی در گام اجرایی نمودن آن ،مانند طرح تدبیر طبق نیاز جامعه دانش آموزان را تربیت نماییم تولید و اشتغال نیروی مجرب می طلبد و دوران ابتدایی بهترین دوران مهارت آموزی و استعداد یابی و هدایت دانش آموز است.

معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد:ایجاد محیط پرسشگری،پرورش تفکر انتقادی همراه با مهارت ، خلاقیت زمینه پرورش و استعداد یابی دانش آموزان است.وارد دنیای مطلوب دانش آموزان شویم و با مهارت های ارتباطی در دل دانش آموزانمان نفوذ کنیم و مهارت های ارتباطی و کلامی را تقویت نماییم.

اعتمادی با تاکید بر نقش هدایتگری و حمایتی معاونت ابتدایی برای مدارس ابتدایی ادامه داد:اخلاق مداری،توانمند سازی همکاران،توجه به روحیه و ایجاد انگیزه همکاران،استفاده از خرد جمعی،فعال شدن بخش ها،تعامل و تجربه گردانی درون بخشی و فرابخشی از رویکردهای معاونت ابتدایی می باشد و تمام تلاش ما عدالت گستری در تمامی ابعاد از جمله توزیع متوازن و عادلانه نیروی انسانی،فضای آموزشی و اجرای دقیق،باکیفیت و موثر طرح ها و برنامه های ابتدایی می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار