سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با پانا:

منافع شخصی، جناحی و باندی باید بر پای منافع مردم ذبح شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اولویت‌های دولت باید اولویت‌های مردم باشد، گفت دولت باید ساز و کار‌های تحقق شایسته‌سالاری را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
منافع شخصی، جناحی و باندی باید بر پای منافع مردم ذبح شود

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و‌گو با پانا درباره افزایش اعتماد عمومی، اظهار کرد: «همه دولت‌ها باید تلاش کنند که اعتماد مردم را جلب و دولت‌ها در این زمینه رقابت کنند. نکته حائز اهمیت این است که اعتماد مردم بزرگترین و‌ موثرترین سرمایه هر دولتی است. زمانی که برنامه‌، استراتژی‌، تصمیمات و‌ تیم‌سازی‌ منطبق بر مطالبات مردم باشد، اعتماد مردم تقویت می‌شود.»

وی افزود: «اگر مردم ببینند که در این جهت حرکت کرده‌ایم، اعتمادشان تقویت می‌شود. دولت‌ فعلی باید در همه عرصه‌ها مبانی و چارچوب کار خود را بر پایه منافع ملی و‌ منافع مردم قرار دهد.‌ منافع شخصی، جناحی و باندی باید بر پای منافع مردم ذبح شود.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «اولویت‌های دولت باید اولویت‌های مردم باشد. در انتخاب و گزینش مدیران باید براساس منافع مردم حرکت شود یعنی اصل را باید بر قابلیت و شایسته‌سالاری قرار داد؛ حتی دولت باید ساز و کار‌های تحقق شایسته‌سالاری را هم فراهم کند و به مردم گزارش کند.»

عباس‌زاده مشکینی اضافه کرد: «وقتی اعتماد مردم تقویت شود، سرمایه اجتماعی دولت افزایش می‌‌یابد. سرمایه اجتماعی بزرگترین قدرت است؛ قدرت فقط ارز و‌ پول نیست بلکه قدرت واقعی در کسب سرمایه اجتماعی برای دولت‌ها است.»

وی در ارزیابی تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم، گفت: «دولت سعی کرد یک تیم کارامد برای مذاکره انتخاب کند؛ یک تیم باتجربه؛ کسانی که نقشه حریف را بخوانند و تصمیم‌ بگیرند و‌ اراده سیاسی نظام را محقق کند. دولت سعی کرد این کار را انجام دهد. به نظر من بهترین تیم هم انتخاب شد. هم از تجربه مراحل پیشین استفاده شد و هم نیروهای جدیدی وارد عرصه شد. به نظر من یک‌ تیم ‌خوب تشکیل شد اما شخصاً نظر بنده این است که بهتر از این‌ هم‌ می‌توانستیم عمل کنیم. در مجموع تیم، تیم خوبی است و‌ تمام‌ تلاش خود را به کار گرفتند و تمام تلاش‌شان این بود که خطوط قرمز نظام حفظ شود.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره تعامل با سایر کشورها به‌‌ویژه همسایگان نیز اظهار کرد: «به نظر من احترام متقابل و دخالت نکردن در مسائل داخلی کشور‌ها از ملزومات اولیه تقویت ارتباط با هر کشوری است. همان انتظاری که شما از سایر کشورها دارید که در مقابل شما رعایت کنند، آن موارد باید توسط ما رعایت شود. این راهکار تقویت ارتباط دو کشور است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «خوشبختانه دولت آقای رئیسی براساس همسایه‌محوری فعالیت خوبی را شروع کرده است و ایجاد توازن ارتباط بین کشور‌های شرقی و غربی تا به امروز نسبتاً موفق بوده‌ایم. امروز حجم تجارت خارجی ما با کشورهای همسایه پس از شروع دولت سیزدهم چندین برابر افزایش یافته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار