10 قطعه زمین از سوی مدیریت شهری فردیس به آموزش و پرورش واگذار شد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز از ساخت مدرسه‌ای در ۱۰ قطعه زمین در حوزه آموزش وپرورش ناحیه دو کرج خبر داد و گفت این اراضی از سوی مجموعه مدیریت شهری فردیس به منظور تأمین سرانه آموزشی تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
10 قطعه زمین از سوی مدیریت شهری فردیس به آموزش و پرورش واگذار شد

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر فردیس با توجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر تصمیم به تامین و واگذاری ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس را عملیاتی کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ فقر سرانه آموزشی، مهاجرپذیری و تراکم بالای جمعیت دانش‌آموزی در کلاس‌های درس شهر فردیس این تصمیم که یکی از مطالبات چندین ساله و به‌حق مردم این شهر بوده از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر اتخاذ شد.

حجرگشت افزود: موضوع واگذاری این زمین‌ها در قالب طرح پیشنهادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس به کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر فردیس ارائه شد که با نظر مساعد همه اعضا و به اتفاق آرا با دو فوریت و اصل طرح موافقت و تصویب شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان این مصوبه را یکی از اقدامات ماندگار در کارنامه عملکردی شورای اسلامی شهر فردیس دانست و اضافه کرد: لازم است در حوزه آموزش و پرورش هر چه سریع‌تر نسبت به احداث این مدارس اقدام شود تا شهروندان فردیس طعم شیرین این اقدام شورا را به عینه حس کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در سی و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس که در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، مصوب شد که شوراهای اسلامی و شهرداری نسبت به تامین زمین آموزشی برابر تکلیف قانونی اقدام کنند که شورای اسلامی و شهرداری فردیس در تامین ۱۰ قطعه زمین، این مصوبه شورای آموزش و پرورش را اجرا کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس البرز ۳۲.۵ نفر ذکر کرد که برای کاهش این تراکم و ساخت فضاهای آموزشی در استان البرز نیاز به واگذاری زمین از سوی فرمانداری، شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌های فعال در البرز را داریم.

حجرگشت در پایان ادامه داد: این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی است به گونه‌ای که فضای آموزشی آن از استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان نیز پایین‌تر است.

خبرنگار؛ ژیلا تهمورسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار