امام جمعه شهر محمدیه:

فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان تکرار نشدنی است

قزوین (پانا) - خطیب نماز جمعه شهر محمدیه اعلام کرد ماه مبارک رمضان فرصتی برای معنویت است و در این ماه خداوند چیزهایی را حرام کرد که در ماه‌های دیگر حلال بود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان تکرار نشدنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاءالدین حسینی، امام جمعه شهر محمدیه در استان قزوین در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی توجه به لطف خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهاءالدین حسینی، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی در رابطه با ماه مبارک رمضان، روزه داری را مبارزه درونی با نفس دانست؛ و مقدمه ای برای ایستادگی انسان در برابر محرمات الهی بعد از ماه رمضان و زمینه اولیه نعمات خداوند عنوان کرد.

حجت الاسلام بهاءالدین حسینی افزود: برترین اعمال در این ماه گناه نکردن است، بنابراین باید زبان و اعضا و جوارح انسان نیز روزه باشد تا بهره‌برداری حداکثری از ماه رمضان ببریم.

وی با بیان اینکه هدف از روزه داری رسیدن به تقوای الهی است تا بر نفس عماره غلبه کنیم، تصریح کرد: علاوه بر همه این نکات نفس کشیدن که یک امر غیرارادی است برای شخص روزه‌دار ذکر و تسبیح خداوند به شمار می‌آید.

حسینی، امام جمعه شهر محمدیه ،دررابطه با ماه مبارک رمضان و مسائل اجتماعی شهر مهرگان و محمدیه خطاب به مردم این شهر گفت: روزه گرفتن در ماه رمضان اردوگاه بندگی و مانور نه گفتن است که بتوانیم گاهی اوقات به حلال‌ها نیز نه بگوییم.

امام جمعه شهر محمدیه در رابطه با موضوعات اجتماعی عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما ضعف اراده است و منشأ این ضعف اراده عادت‌های افراد است، افزود: ماه مبارک رمضان ماه تقویت اراده است.

وی در ادامه سخنرانی هایش ولادت امام حسن مجتبی(ع) دردانه فرزند برترین بانوی اسلام را تبریک گفت و بیان کرد: توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام سیاست‌های شیطانی است که در طول تاریخ دشمنان اسلام همواره از آن استفاده کرده است و خواهد کرد.

امام جمعه شهر محمدیه در رابطه با اوضاع اجتماعی مهرگان و محمدیه افزود: اقداماتی در بخش‌های محمدیه اجرا شده که قابل تقدیر است و در رابطه با شهر مهرگان نیز به گزارش نمایندگان اتفاقات خوشی در راه است و رفع نیازهای ضروری یکی از دغدغه‌های مهم ماست.

خبرنگار دانش آموز:آوا حبیب پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار