نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و سرمایه انسانی پیش‌نیاز اقتصاد دانش‌بنیان

همدان (پانا) - نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، آموزش و سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی را پیش‌نیاز اقتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت سیاست‌های حمایتی دولت در این زمینه راهگشا است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و سرمایه انسانی پیش‌نیاز اقتصاد دانش‌بنیان

حمیدرضا حاجی بابایی با تأکید بر اینکه نباید فراموش کرد که هدف نهایی تمامی سیاست‌ها و اقدامات اقتصادی رسیدن به توسعه پایدار است، گفت: توسعه پایدار جامعه انسانی دارای ابعاد زیست محیطی، مادی، اکولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، قانونی، فرهنگی، سیاسی و روان شناختی است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه نیروی انسانی متخصص به عنوان نیروی اصلی تحول اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌های توسعه اقتصادی با توجه به نقش این عامل مهم تدوین و به اجرا در می‌آید.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی پیش نیاز اقتصاد دانش بنیان است؛ گفت: سیاست‌های حمایتی دولت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، وجود محیط مناسب اجتماعی- سیاسی، اقتصادی و قانونی برای سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت از دیگر پیش نیازهای اقتصاد دانش بنیان است.

وی گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر تئوریسین، ژرف اندیش و آینده نگر بر غایت، گسترش و بومی سازی اقتصاد دانش بنیان تأکید بسیار زیادی داشته و تأکیدات ایشان سبب شده تا این موضوع به صورت وسیع مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار گیرد و نکته مهمی که باید در عمل به فرامین مقام معظم رهبری مورد نظر قرار گیرد تأکید بر لزوم دانش بنیاد کردن اقتصاد با تکیه بر تولید علم تا تجاری سازی و تبدیل وجه غالب اقتصاد کشور به اقتصاد دانش بنیاد است.

این نماینده مجلس افزود: برای اجرای این موضوع باید قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تشویق نخبگان به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، لزوم به ثمر رساندن محصولات دانش بنیان، لزوم مشارکت دانشمندان و فعالان اقتصادی در اقتصاد دانش بنیان و برطرف کردن مشکلات شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار