«سونیک خارپشت ۲»؛ یک چرند بُنجُل یا اثری درخور ستایش

تهران (پانا) - «سونیک خارپشت ۲» با بازی جیم کری از روز ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
«سونیک خارپشت ۲»؛ یک چرند بُنجُل یا اثری درخور ستایش

به گزارش صبا، فیلم «سونیک خارپشت ۲» (Sonic the Hedgehog ۲) عنوان اثر کمدی اکشن ماجراجویی علمی تخیلی به کارگردانی جف فاولر است که در سال ۲۰۲۲ براساس فرنشایز بازی ویدیویی به همین نام محصول کمپانی سِگا ساخته شد.

در این فیلمِ محصول کمپانی پارامونت، بن شوارتز در نقش سونیک، جیم کری در نقش دکتر اگمن رابتونیک و تیکا سومپتر و ادریس البا نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم

وقتی دکتر رابتونیک دیوانه (جیم کری) به همراه دو تا از متحدان تازه اش به زمین برمی گردد، سونیک و دوست جدیدش تیلز تنها کسانی هستند که روبروی دکتر رابتونیک دیوانه ایستادگی می کنند.
نکاتی درباره فیلم

در ابتدا قرار بود جیسون موموآ صداپیشه یکی از نقش های مهم فیلم باشد که به دلیل همزمانی فیلمبرداری فیلم با قسمت دوم «آکوامن» از کار کنار رفت.

در روز یک مارس ۲۰۲۲، کمپانی پارامونت به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، اکران این فیلم را در کشور روسیه لغو کرد.

در فوریه ۲۰۲۲ اعلام شد مراحل توسعه ساخت قسمت سوم این اثر نیز در دستور کار قرار دارد.

نقدهای کوتاه درباره فیلم

این قسمت «سونیک» از بین ۱۱۸ نقد در سایت «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۸ درصد را کسب کرده است.

بیلگه ابیری منتقد مجله نیویورک این قسمت «سونیک» را ناامیدکننده خواند.

رادهیان سیمونپیلای منتقد «نوتورنتو» نیز با انتقاد از فیلم نوشت: این قسمت به شدت به آشنایی با برند و اعتبار بازی ویدیویی «سونیک» تکیه کرده است.

پِری نمیروف منتقد فعال در یوتیوب درباره فیلم گفت: از برخی جهات دنباله ای عظیم تر و بهتر از قسمت قبلی است و البته در برخی نکات نیز پایین تر از قسمت قبل قرار دارد، با این حال هیجان دیدن سونیک و شخصیت های دیگر روی پرده بزرگ غیرقابل انکار است و فیلم همچنان می تواند از لحاظ احساسی خوب عمل کند.

الکس بنتلی منتقد «کالچر مپ» فیلم را ترکیبی از چیزهای زیبا خواند که بچه ها را هدف قرار داده است و البته بخش هایی نیز دارد که بزرگسالان از آن خوششان می‌آید.

راجر مور منتقد مووی نیشن نیز به شدت به فیلم حمله کرد و نوشت: یک چرند بنجل که تنها برای بچه های ۱۰ ساله و پایین تر از آن مناسب است.

«سونیک خارپشت ۲» از روز ۸ آوریل (۱۹ فروردین) در سینماهای آمریکا روی پرده رفته و تاکنون ۵۳ میلیون دلار فروش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار