آیت الله حسینی بوشهری:

تربیت صحیح دانش‌آموزان منشاء ایجاد تحول در خانواده‌هاست

قم(پانا)- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت آموزش حضوری عنوان کرد دانش‌آموزان دارای فطرتی بسیار پاک و زلال‌اند که می‌توانند با تربیت صحیح، تحولات عمیقی را در خانواده‌ها ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت صحیح دانش‌آموزان منشاء ایجاد تحول در خانواده‌هاست

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در دیدار «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان، با تاکید بر جایگاه تربیت اظهار داشت: از آنجا که رشد و ارتقا جامعه چه در بعد معنوی و اخروی و چه در بعد مادی از آموزش و پرورش است، باید به جایگاه این نهاد مقدس در کشور عزیزمان به‌خوبی توجه کرد.
وی با بیان اینکه در قرآن کریم تعلیم و تربیت بارها مورد توجه قرار گرفته و حتی تربیت، مقدم بر تعلیم ذکر شده، افزود: باید در کار تربیت دانش‌آموزان آنچنان عمل نمود که حتی خانواده ها نیز تحت تاثیر قرار گیرند چرا که دانش آموزان عزیز ما دارای فطرتی بسیار پاک و زلال اند که می‌توانند با تربیت صحیح تحولات عمیقی را در خانواده ها ایجاد کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که معلمین باید قدر خود را بدانند چون سخت ترین کار ها را پیشه خود ساخته اند بیان داشت: هرچه مسئولیت سنگین تر باشد باید ارتباط با خدا بیشتر شود تا بتوان با اتکال به ذات اقدس الهی از سختی ها و موانع به راحتی عبور کرد.
وی آموزش و پرورش را قلب تپنده حوزه دانست و با تاکید بر کار سترگ این نهاد مقدس در کشورعزیزمان اضافه کرد: اگرچه آشنایی با دروس ریاضی، فیزیک، هندسه و امثال آن ضروری است؛ اما جانمایه همه فعالیت‌ها باید بر مبنای تربیت دینی باشد.
استاد حوزه علمیه قم با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان به خاطر تلاش های انجام شده در تربیت دینی و آموزشی آینده سازان ایران عزیز اسلامی افزود: کار آموزش و تربیت مسئولیت سنگینی است که برعهده همه جامعه است و همگان باید برای به ثمر نشستن تلاش های آموزشی و پرورشی این نهاد مقدس با آن همکاری های لازم را داشته باشند.
آیت الله بوشهری در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت بازگشایی مدارس بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و با خرسندی از آغاز آموزش های حضوری در مدارس، ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله شاهد ارتقاء همه جانبه آموزش و پرورش کشور و بخصوص استان مقدس قم باشیم.
در این دیدار، حجت الاسلام محمد امینیان عرب معاون پرورشی و فرهنگی و نادرکریمی بیرانوند معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار