افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل انتقال خون اردبیل ازافزایش سه درصدی میزان اهدای خون در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد است.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در استان اردبیل

شراره دژاکام، مدیرکل انتقال خون اردبیل در جمع خبرنگاران به افزایش سه درصدی میزان اهدای خون در این استان طی سال گذشته نسبت به سال ماقبل اشاره کرد و گفت: نیاز به خون در همه ایام سال، یک نیاز مستمر و دائمی است.

وی خواستار مشارکت فعال شهروندان در اهدای خون شد و تصریح کرد: هم اکنون میزان ذخایر خونی استان در حد استاندارد بوده و در حد یک هفته نیاز خونی در استان موجود است.

مدیرکل انتقال خون استان ادامه داد: مراکز انتقال خون به گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن این گروه‌های خونی بیشتر از سایر گروه‌ها نیاز دارند.

دژاکام بیان کرد: با توجه به نیاز به همه فراورده‌های خونی به خصوص گروه‌های خونی منفی، از شهروندان نوعدوست دعوت که در تمام طول سال برای اهدای خون و عمل خیرخواهانه خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی اهدای خون در ایام تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، علت این امر را سرمای هوا در ایام پایانی سال، فراخوان سازمان انتقال خون برای تامین نیاز مراکز درمانی استان و نیز در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و کاهش مرسوم میزان اهدای خون در این ماه ذکر کرد.

مدیرکل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: همه ساله در اوایل ماه مبارک رمضان، میزان اهدای خون کاهش می‌یابد ولی در شب‌های قدر، این میزان به شکل معناداری افزایش می‌یابد و بر همین اساس، برای ایام ماه مبارک رمضان، علاوه بر ساعات کاری روزانه، کشیک‌های بعد از افطار نیز در نظر گرفته شده تا خون اهدایی شهروندان استان اردبیل را دریافت کنند.

دژاکام همچنین گفت: مراکز انتقال خون در همه شهرستان‌های این استان دایر است و در شهر اردبیل در ۲ نقطه یکی در محل ساختمان مرکزی سازمان و دیگری در جوار بیمارستان فاطمی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر آماده دریافت خون اهدایی شهروندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار