نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان کشور ۹۸ درصد است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش گفت در تمام استان‌ها پوشش تحصیلی ۹۸ درصد را شاهد هستیم و حتی در برخی مدارس ابتدایی نیز شاهد تعلیم یک دانش‌آموز هستیم.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان کشور ۹۸ درصد است

احمد محمودزاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان لرستان اظهار داشت: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش دستاوردهای آن براساس بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تربیت نیروی انسانی انقلابی و جهادی است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش و معلمان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و بعد از آن در هشت سال دفاع مقدس در تثبیت و صدور انقلاب اسلامی نقش مرجعیت، پیشتازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را داشتند، افزود: آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در لحظه‌ به‌ لحظه حضور دانش‌آموزان و معلمان در کلاس درس طراحی و مهندسی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تأکید بر اینکه عرصه تعلیم‌ و تربیت از مهم‌ترین زیرساخت‌های ضروری و همه‌جانبه کشور است، عنوان کرد: تعلیم‌وتربیت ابزاری جدی برای ارتقاء و تعالی سرمایه‌های انسانی و همچنین عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده مبنای سند بیانیه گام دوم انقلاب است، بیان کرد: این مهم جزو مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش کشور است.

محمودزاده گفت: مقام معظم رهبری امسال و طی سال‌های گذشته تولید و اقتصاد دانش‌بنیان را با نگاه‌های مختلف به این سمت داشته‌اند و عناوینی که در نامگذاری سال‌های مختلف در کشورمان می‌بینیم مبنا و رویکرد آن اقتصادی است.

رئیس سازمان با اشاره به اینکه شعارهای سال تا حدود زیادی در آینده کشور هم تأثیر داشته است، تصریح کرد: ما باید در جهاد تبیین به بخشی از این موضوعات هم بپردازیم چرا که انتظار مقام معظم رهبری هم در این حوزه است.

محمودزاده اظهار داشت: حرکت‌هایی که در 43 سال انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف کشور انجام پذیرفته است در خود آموزش‌ و پروش و در حوزه اقتصادی، سیاسی و عمرانی و تولید دانش‌بنیان رکن‌های مختلفی دارد.

وی افزود: هر کشوری که نیروی انسانی کارآمد داشته باشد، تولید باکیفیت و قابل رقابت را می‌تواند در عرصه‌های مختلف ملی و رقابت های جهانی داشته باشد.

معاون وزیر با تأکید بر اینکه نیروی آموزش‌دیده عامل و هدف توسعه است، خاطرنشان کرد: معلم است که نیروی انسانی را تربیت می‌کند که هم عامل توسعه و هم هدف توسعه است.

محمودزاده با اشاره به اینکه نیروی انسانی تربیت‌شده در تراز انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش همیشه مورد نظر بوده‌ است، اظهار داشت: زیربنای توسعه هر کشوری را سرمایه نیروی انسانی، دستگاه تعلیم‌وتربیت و نیروی آموزش‌دیده تلقی می‌کنند و پایه و اساس آن در همه جوامع آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته انجام پذیرفته است، افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران در رتبه 16 علمی دنیا، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی و در عرصه‌های پزشکی گواه این ادعاست که جهاد تبیین باید به‌خوبی انجام پذیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش با بیان اینکه زمانی تنها 23 درصد دانش‌آموزان اجازه ورود به مدرسه را داشتند، عنوان کرد: امروز با افتخار در تمام استان‌ها پوشش تحصیلی 98 درصد را شاهد هستیم و حتی در برخی مدارس ابتدایی استان‌ها در روستا نیز شاهد تعلیم یک دانش‌آموز هستیم که این امر را در نظام آموزش هیچ جای دنیا نمی‌پذیرند.

وی بیان کرد: امسال که سال تولید، اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیان نامگذاری شده انتظار این است که همچون سال‌های گذشته در ادامه مسیر خود در حوزه‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مسیر پرشتابی را به‌ خود بگیریم، زیرا ساختار نظام جمهوری اسلامی ظرفیت توانمندسازی بیش‌ از این را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار