آغاز عملیات ساخت «اردوگاه دانش‌آموزی راهیان مکتب شهیدسلیمانی» در کرمان

نوری: آموزش مجازی فقط مکمل آموزش حضوری می‌تواند باشد نه اصل آموزش

اردوگاه دانش آموزی «شهید قاسم سلیمانی»، آثار تربیتی سازنده‌ای برای دانش‌آموزان سراسر کشور دارد

تهران (پانا) - در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش عملیات ساخت بزرگترین اردوگاه دانش‌آموزی کشور به نام اردوگاه راهیان مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در کرمان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نوری: آموزش مجازی فقط مکمل آموزش حضوری می‌تواند باشد نه اصل آموزش

وزیر آموزش و پرورش در آیین کلنگ‌زنی اردوگاه بزرگ کشوری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اردوگاه دانش آموزی "شهید قاسم سلیمانی"، آثار تربیتی سازنده‌ای برای دانش آموزان سراسر کشور دارد.

یوسف نوری در این مراسم ضمن یاد کردن از شهدای لشکر 41 ثارالله و رشادت‌های آن‌ها، گفت: ما هر چه داریم از شهداست امیدواریم این اردوگاه، اردوگاهی باشد که هم همه حظ بصری لازم را از طراحی و معماری آن ببرند و هم آثار تربیتی سازنده‌ای داشته باشد.

یوسف نوری با اشاره به این که 345 اردوگاه دانش آموزی در کشور داریم، گفت: این بنا باید سازگار با آب و هوا و جغرافیای کرمان باشد در ساخت آن باید آینده نگری هم داشته باشیم، امیدواریم سال آینده همین موقع بتوانیم از این پروژه بهره برداری کنیم.

طبق برنامه بوم 10 تا 20 درصد فعالیت مدارس باید بیرون از مدرسه انجام شود

وی گفت: اگر کارهای نظیر این اقدامات انجام نشود، آموزش و پرورش فقط محدود به مدارس می‌شود، طبق برنامه بوم 10 تا 20 درصد فعالیت مدارس باید بیرون از مدرسه انجام شود، این اردوگاه هم برای مجاوران و هم برای مسافران سودمند است، کرمان به عنوان مکانی است که گردشگران در آن حضور زیاد دارند، امیدواریم این پایه گذاری برای جاهای دیگر هم اتفاق بیافتد چرا که شهید سلیمانی در تمام دنیا شبکه‌ای را ایجاد کرده است.

آموزش مجازی فقط مکمل آموزش حضوری می‌تواند باشد نه اصل آموزش

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش حضوری گفت: آموزش مجازی فقط مکمل آموزش حضوری می‌تواند باشد نه اصل آموزش، در بیانیه گام دوم ترسیم شده که دانش آموز به کجا خواهد رسید، برای تربیت اجتماعی و تربیت فرهنگی دانش آموزان باید برنامه‌ریزی شود و امیدواریم با درایت و همکاری همه نهادها و دستگاه‌ها در راستای تربیت نسلی متعهد کوشا باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با تبریک سال جدید اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در مدت کوتاهی برای سومین بار به استان کرمان سفر کرده که این سفرها برکات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از کمبودهای استان کرمان، کمبود زیرساخت‌های اقامتی برای زائران حاج قاسم است، گفت: بر همین اساس مقرر شد اردوگاه راهیان مکتب حاج قاسم در شهر کرمان ساخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس همکاری خوبی برای تصویب ساخت این مجموعه در شورای برنامه ریزی استان داشتند، افزود: این اردوگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در این منطقه 45 هکتاری دانشگاه فرهنگیان نیز ساخته می‌شود که یک نیاز مهم برای استان کرمان است، گفت: 232 شهید معلم و یک هزار و 319 شهید دانش آموز در استان کرمان وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه درخواست داریم تمثال مبارک این شهدا در مجموعه اردوگاه جانمایی شود، افزود: سپاه ثارالله استان کرمان نیز اعلام آمادگی کرده تا امکانات خود را برای ساخت اردوگاه راهیان نور دانش آموزی در کرمان پای کار بیاورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار