آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت:

لزوم از سرگیری آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان پس از تعطیلات

تهران (پانا) - به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزایش دوره سال تحصیلی برای جبران فرصت‌های از دست رفته دانش‌آموزان و جبران افت تحصیلی آنان در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم از سرگیری آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان پس از تعطیلات

صادق ستاری فرد با تاکید بر اینکه سیاست آموزش و پرورش بسط و تداوم آموزش حضوری است، درباره آخرین جزئیات بازگشایی حضوری مدارس اظهار کرد: براساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد بازگشایی مدارس اقتضایی باشد و این امر در اختیار ستادهای استانی قرار گرفته است اما به استان‌ها پیشنهاد می‌دهیم که از ظرفیت شورای آموزش و پرورش استان برای جبران فرصت‌های از دست رفته و افت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم از سرگیری آموزش‌های حضوری دانش‌آموزان در مدرسه پس از تعطیلات، بیان کرد: با تشخیص و تصویب شورای آموزش و پرورش استان، افزایش دوره سال تحصیلی برای جبران فرصت‌های از دست رفته و جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی سامانه‌ تعیین شهریه‌های مدارس تا پایان اسفند، برگزاری مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و انتخاب حسین بابویی به مدت 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون، نحوه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402-1401، برگزاری پویش «چهارشنبه آخر سال»، برگزاری مراسم رونمایی از مجموعه کتب چهل جلدی گام به گام بیانیه گام دوم انقلاب، بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه آموزش و پرورش، علمی و فرهنگی بین ایران و نخجوان، پیش‌بینی کلاس‌های درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس دخترانه، استفاده از شبکه شاد برای تقویت برنامه‌های آموزشی، ارتقایی، ترویجی و تبلیغی، برگزاری افتتاحیه مانور عملیاتی امداد و نجات دانش‌آموزی برنامه ملی دادرس و برگزاری همایش آماده باش نوروزی «همیاران پلیس» از جمله اخبار مهم هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

در گزارش پیش رو برخی از دیگر اخبار وزارت آموزش و پرورش را در هفته گذشته مرور می‌کنیم:

آموزش و پرورش تأکید بر آموزش حضوری دارد

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تأکید برآموزش حضوری دارد چون دانش‌آموزان نه تنها در بحث علمی بلکه در یادگیری و ارتقای مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و .... ضرورت دارد در مدارس حضور داشته باشند و آموزش‌ها را به صورت حضوری بگذرانند.

محمدمهدی کاظمی با حضور در شبکه دو سیما «برنامه زنده باد زندگی»، که با موضوع «آموزش مجازی و توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی» پخش شد، اظهار کرد: با شروع آموزش‌های مجازی و غیرحضوری دانش آموزان، در آغاز کرونا و تعطیلی مدارس، پس از مدت کوتاهی پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش در سراسر دنیا به لزوم از سرگیری آموزش‌های حضوری دانش آموزان در مدرسه و آسیب‌های ناشی از استمرار آموزش غیرحضوری رسیدند.

به‌زودی الگوی راهبری مدارس سمپاد تدوین و ارائه می‌شود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اغلب مدارس پرورش استعدادهای درخشان به سمت کنکور محوری می‌روند لذا باید در اسرع وقت الگوی راهبری مدارس پرورش استعدادهای درخشان تدوین و ارائه شود تا این رویه اصلاح شود.

تامین نیروی مشاور برای مدارس از طریق جذب 34 هزار نیرو

وزیر آموزش و پرورش پیرامون راهکار این وزارتخانه برای جبران کمبود نیروی مشاور در مدارس توضیحاتی داد.

وی خبر داد که از طریق آزمون استخدامی و جذب 34 هزار نفری نیروی انسانی، کمبود نیروهای مشاور مدارس جبران خواهد شد.

شناسایی و معرفی دانش‌آموزان با استعداد در فرآیند «طرح شهاب»

نوری همچنین در دیدار با تعدادی از مدال‌‌آوران المپیک و اعضای کانون دانش پژوهان نخبه، بر شناسایی و معرفی دانش‌آموزان با استعداد در فرآیند طرح شهاب، تأکید کرد.

هزار ورزشگاه تا پایان سال تحصیلی مجری طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی می‌شوند

حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به اهداف اجرای طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان سال تحصیلی بسیاری از ورزشگاه‌ها در سراسر کشور که تعدادشان حداقل هزار ورزشگاه است، در اختیار اجرای این طرح قرار گیرد.

امانی: مدرسه باید به یک «پایگاه تربیت» در محله تبدیل شود

محمود امانی تهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید براینکه باید به سمت آموزش حضوری رفت، گفت: علاوه بر مدارس، باید مساجد، کانون‌ها، ورزشگاه‌ها و فضاهای عمومی کشور برای ارائه آموزش‌های حضوری مدارس، در اختیار آموزش باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار