اجرای برنامه ملی «برای هم شادیم» در کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان کازرون

کازرون (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر کازرون از اجرای برنامه ملی «برای هم شادیم» مانور ویژه چهارشنبه آخر سال در کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان کازرون خبر داد و گفت هدف از اجرای این طرح، ارتقا فرهنگ خیرخواهی، کمک به هم نوع و تغییر رویکرد برنامه‌های مراسم چهارشنبه‌سوری در راستای کاهش خطرات و حوادث آن است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه ملی «برای هم شادیم» در کانون‌های دانش‌آموزی شهرستان کازرون

علی عرفان افزود: هر ساله در چهارشنبه آخر سال شاهد حادثه‌های ناگوار و رفتارهای پرخطر هستیم که افراد به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه دست به چنین اقداماتی می‌زنند. به همین منظور برنامه ملی «برای هم شادیم» به یاد علی لندی نوجوان فداکار خوزستانی، برای پیشگیری از حوادث ناگوار در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این طرح پویش (#من_لندی_ام)، برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق و کمک‌های اولیه در سوختگی در سطح مدارس و در فضای مجازی، تهیه فیلم کوتاه با تلفن همراه به مدت حداکثر 59 ثانیه حاوی پیام نوجوانان دانش‌آموز به همسالان خود است.

وی موضوعات تهیه فیلم‌های آموزشی را «توجه به حقوق شهروندی هموطنانم، مسئولیت اجتماعی من است»، «از محیط زیست محافظت می کنم، آتش نمی افروزم، هوا را آلوده نمی کنم، چون من یک هلال احمری هستم»، «برای همیاری و تمرین مهرورزی به دادرسان هلال احمر می پیوندم و دیگران را دعوت می کنم»، «من آتش نمی افروزم، مهر افروزم»، «حفظ آرامش هم نوعانم، ارزشمندتر از اقدامات حادثه ساز من است»، «همراه هلال احمر هستم تا به دیگران یاری رسانم»، «علی لندی، دانش‌آموز فداکار، الگوی من در کمک به هموطنانم است»، «امداد و کمک های اولیه را می آموزم تا باور جامعه باشم»، «من همراه بقیه مردم، مراسم خوب و ایمن انجام می دهم»، «آرامش دیگران، آرامش من و جامعه است»، «با هم مراسم چهارشنبه سوری ایمن انجام می دهیم» برشمرد.

عرفان اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه‌های میدانی شامل مدارس، مساجد، میادین اصلی شهر، بوستان ها و ... با حضور مسئولین شهرستان از دیگر برنامه های این طرح است.

خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار