مرتضی‌صادقی:

چهارشنبه آخر سال را آخرین چهارشنبه عمر خود نکنیم

تهران (پانا) - با توجه به نزدیک شدن پایان سال؛ وبیناری با محوریت هشدارهای ایمنی درخصوص خطرات چهارشنبه‌سوری در سطح مدارس منطقه ۱۵ با حضور مرتضی‌صادقی، معاون فرمانده آتش‌نشانی ناحیه ۳ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
چهارشنبه آخر سال را آخرین چهارشنبه عمر خود نکنیم

مرتضی‌ صادقی، معاون فرمانده ایستگاه آتش نشانی ناحیه ۳ گفت: چهارشنبه سوری یکی از آیین های قدیمی و کهن ایرانی است و از دیرباز وجود داشته و تاکنون ادامه دارد. به این صورت که مردم در آخرین چهارشنبه سال، با روشن کردن آتش و آتش بازی به استقبال عید نوروز می رفتند. اما امروزه این آیین را به شکل دیگری تغییر داده‌اند و وقوع حوادث چهارشنبه‌ آخر سال آنقدر زیاد است که حتی منجر به مرگ بسیاری از افراد می‌شود و زیبایی های بهار طبیعت و سال نو را تلخ می‌کند.

وی افزود: چند سالی است که در روز چهارشنبه سوری از ترقه‌ها و نارنجک‌ها استفاده می‌شود. این ترقه‌ها خطرات بسیاری دارند و سالانه مجروحان زیادی در این روز به بیمارستان مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند و علاوه بر آن؛ برای دیگران خصوصا افراد سالمند و بیمار مزاحمت و مشکلات عدیده ای به وجود می‌آید.

وی با نشان دادن تصاویری از خطرات و آسیب های چهارشنبه سوری، خاطرنشان کرد: اکنون که به سال نو و بهار خیلی نزدیک هستیم، درست نیست که دیدن زیبایی‌های بهار را از خودمان بگیریم. این همه آسیب و خطر در روز چهارشنبه سوری و ترقه بازی، ارزش آسیب های جسمی را ندارد. اگر از همه کسانی که در روز چهارشنبه سوری دچار حادثه شده اند، بپرسیم که آیا تحمل این همه درد و سختی و آسیب ارزش لذت یک لحظه‌ای ترقه بازی را دارد؟ همه آنها با پشیمانی می گویند: واقعا ارزش نداشت و اگر به عقب برگردیم دیگر این کار را نخواهیم کرد.

صادقی در پایان افزود: امیدواریم چهارشنبه سوری بی خطری را هم برای خودتان و هم برای آتش نشانان داشته باشید و در سال جدید همواره در صحت و تندرستی به سر ببرید.

دانش آموز خبرنگار؛ مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار