پرسپولیس سرانجام به استقلال می‌رسد؟

برنامه‌های ویژه یحیی گل محمدی برای رسیدن به عدد ۲۶

تهران (پانا) - پرسپولیس می‌تواند پیش از سه رقمی شدن شماره دربی‌های شهر تهران سرانجام پس از سال‌ها به رقیب سنتی خود برسد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس سرانجام به استقلال می‌رسد؟

در تاریخ دربی شهر تهران، دو تیم پرسپولیس و استقلال تاکنون97 بار روبروی هم به میدان رفته‌اند و قرار است عصر روز پنجشنبه برای نود و هشتمین بار به مصاف هم بروند. البته در واقع تعداد دیدارهای برگزار شده دو تیم 96 است ولی در 29 تیر 1397 که قرار بود دو تیم در سوپر جام روبروی هم قرار بگیرند، استقلال به جای حضور در دربی راهی ترکیه شد تا حکم به شکست 3 بر صفر این تیم صادر شود.

در مجموع 97 دیدار تاریخ دو تیم، استقلال 26 بار برنده از زمین خارج شده و 25 برد هم سهم پرسپولیس بوده است. بدین ترتیب اگر پرسپولیس بتواند عصر پنجشنبه استقلال را شکست دهد، از نظر تعداد برد به این تیم خواهد رسید.

البته در این آمار نباید دو نکته را فراموش کرد. نکته اول این است که در بردهای بدست آمده دو تیم، 3 برد استقلال و یک برد پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی بوده است؛ بدین ترتیب استقلال تیمی است که از کمیته انضباطی بیشترین سود را در دربی‌ها برده است. نکته دیگر این است که در تاریخ دیدارهای دو تیم، 3 بار بازی‌های جام حذفی به ضربات پنالتی کشیده شده است که براساس قانون فیفا نتیجه 90 دقیقه در آمار و ارقام محسوب می‌شود و برد در این بازی‌ها در لیست آمار نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار