آغاز همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

فرهنگ پژوهش، موتور محرکه رسیدن به اهداف پژوهشی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - در راستای تحقق، به کارگیری و استفاده از ظرفیت نهادهای علمی و دانش بنیان برای گسترش فعالیت‌های پژوهش محور دانش‌آموزان و توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی در مدارس شهر تهران جلسه ای با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ پژوهش، موتور محرکه رسیدن به اهداف پژوهشی دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در راستای تحقق، به کارگیری و استفاده از ظرفیت نهادهای علمی و دانش بنیان برای گسترش فعالیت‌های پژوهش محور دانش آموزان و توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و کارآفرینی در مدارس شهر تهران جلسه ای با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهور، حمید ذوالفقاری؛ رییس مرکز توسعه فناوری های راهبری و علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در دفتر معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد.
ستاری ضمن اشاره به ظهور فناوری های جدید گفت: سازمان هایی که خود را با سرعت رشد فناوری های جدید به روز نکنند از عرصه خدمات رسانی در طولانی مدت حذف خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت مدارس سمپاد و شرکت های دانش بنیان، حمایت ویژه مقام معظم رهبری از این نوع مدارس را یادآوری کرد.

ستاری با اشاره به اهمیت شبکه ای کردن پژوهش سراها اظهار کرد: دانش آموز پژوهشگر و علاقه مند به یک حوزه خاص علمی باید بداند کدام پژوهش‌سرا مجهزترین امکانات مرتبط با آن حوزه را دارا است تا زمینه رشد و فعالیت موثر آنها فراهم شود.
وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش با تصمیم گیری های عالمانه و موثر برای دانش آموزان از برخی تصمیمات انحصارگرایانه رهایی می یابد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: امروز ما وظیفه داریم دانش آموزان را به سمت پژوهش سراها سوق داده و فرهنگ کارآفرینی را در بین آنها گسترش دهیم.

ستاری با اشاره به نقش محوری مدارس بیان کرد: مدارس باید نقش تربیتی خود را در یک مقیاس بزرگتر انجام داده و در فضای فیزیکی مدرسه این نقش را محدود نسازند.

وی ضمن تقدیر از وجود تجهیزات سخت افزاری مناسب در پژوهش سراهای دانش آموزی تهران ادامه داد: توجه به گسترش فرهنگ پژوهش از تجهیزات سخت افزاری مهمتر است و برای این فرهنگ آفرینی باید با استفاده از مشوق های لازم به ترغیب دانش آموزان پژوهشگر کمک کرد.
در ادامه کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه ابراز امیدواری کرد که همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اثرات مطلوبی برای رونق بخشی بیشتر به گسترش پژوهش در سطح مدارس خواهد داشت و آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت‌های خاص این معاونت به خصوص ظرفیت های فکری و نوآورانه از ایده های خلاقانه دانش آموزان به درستی حمایت کند.
در پایان کریمیان با ارائه پیشنهاد ایجاد گروه‌های مشترک به منظور ایجاد الگوی مناسب، احصای مشکلات و حل موانع موجود پژوهشگری در برخی از مدارس به صورت آزمایشی تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار