علیرضا کریمیان:

اردوهای راهیان نور از مهم‌ترین بسترهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌و‌پرورش پایتخت درآیین افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور دانش آموزان شهر تهران، اردوی راهیان نور را کارهای پسندیده و اثرگذاری تلقی کرد که از مهم‌ترین بسترهای توسعه فرهنگ، ایثار و شهادت است و همه مسئولین آموزش‌و پرورش باید با استفاده از هنرهای معاصر، فضای مجازی و نگارش و تدوین کتاب‌های ارزنده در روایتگری آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان نور از مهم‌ترین بسترهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

آیین افتتاحیه اردوی مجازی راهیان‌نور دانش آموزان شهر تهران و بخش عملی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم به صورت زنده از مناطق عملیاتی برگزار شد.

در راستای «توسعه فرهنگ ایثار و شهادت»، به عنوان یک استراتژی در نظام تعلیم و تربیت، آیین افتتاحیه اردوی مجازی راهیان‌نور دانش‌آموزان شهر تهران، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، امیر علیجانی؛ معاون آموزش متوسطه و مجید شاطری؛ سرپرست اداره روابط‌عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در این مراسم که از شبکه های مختلف نرم افزار شاد پخش می‌شد، کریمیان، اردوهای راهیان نور را از مهم ترین بسترهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قلمداد و اظهار کرد: اردوی راهیان نور از کارهای پسندیده و اثرگذاری است که باید همه ما در آن اهتمام داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس؛ مقاومت ما متفاوت بوده است و به همین سبب موظفیم میراث دفاع مقدس را به دانش آموزان و نسل آینده ساز منتقل کنیم و با اهتمام ویژه، فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت برگزاری اردوهای راهیان نور را برای همه آحاد مردم و مخصوصا جوانان، نوجوانان و آینده سازان ایران اسلامی، مهم تلقی و خاطرنشان کرد: این اردو، از مصادیق جهاد تبیین است، چراکه این روایتگری ها، همه نماینگر رشادت ها، جانفشانی ها و از خود گذشتگی های ملت شریف ایران با زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری است.
کریمیان، ضمن تاکید بر پرداختن به همه ابعاد هشت سال دفاع مقدس گفت: در خصوص بحث سلحشوری، شجاعت و رشادت‌های دوران دفاع مقدس که موجب حماسه آفرینی های زیادی شده، باید با انواع هنرهای معاصر و با استفاده از فضای مجازی و غیره اقدام کرد و با تحریر کتاب‌های متناسب در این زمینه توجه ویژه‌ ای داشت.

در ادامه، نقوی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با یادآوری اینکه بالغ بر ۶۵ هزار دانش آموز مخاطب این برنامه در بستر شبکه شاد هستند گفت: گرچه تاثیر این اردوها به صورت حضوری در سبک زندگی دانش آموزان بیشتر است، اما این اردو نیز کلاس درس زندگی است که به مدت سه روز و در دو نوبت برگزار می شود.
امیر علیجانی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران نیز اردوی راهیان نور را سفر به سرزمین نوری دانست که مکان ایثارگری‌ها و رشادت‌های جوانان و شهدای این سرزمین است.
در این برنامه امیر علی یادگاری؛ نفر اول مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام و ایلیا بیدی؛ فرزند شهید مدافع حرم «شهید مهدی بیدی»، نیز که به نمایندگی از دانش آموزان فرزندان شهدا، میهمان ویژه این مراسم بودند.
گفتنی است با توجه به اهمیت اردوی راهیان نور، گروه مستندساز و روایتگری آموزش و پرورش شهر تهران با حضور همزمان در پادگان دوکوهه به معرفی شش منطقه جنگی دوکوهه، فتح المبین، طلائیه، شلمچه، اروندکنار و ذوالفقاریه برای همه علاقه مندان مخصوصا دانش آموزان پایه های نهم، دهم و یازدهم مشغول فعالیت هستند و آموزش عملی درس آمادگی دفاعی را در این اردوها آغاز کرده اند، تا داستان ایثار و مقاومت مردان بزرگ ایران از سرزمین های حماسه را روایت کنند و گوشه ای از هویت ملی و دینی ایران سرافراز را به نمایش بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار