فرهنگ مهدوی زبان مشترک مسلمانان جهان است

رشت (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فرهنگ مهدوی فرهنگ جهان شمول گفت فرهنگ مهدوی زبان مشترک مسلمانان جهان است.

کد مطلب: ۱۲۶۲۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مهدوی زبان مشترک مسلمانان جهان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی در آیین اختتامیه دومین جشنواره سالانه منجی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت با تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه میلاد امام عصر(ع) پیوند دهنده قلوب و دلهای مومنین است گفت: فرهنگ مهدوی زبان مشترک مسلمانان جهان است و این بستر و فرهنگ تمام ناشدنی می‌تواند پیونددهنده قلوب همه مسلمین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ترویج فرهنگ مهدویت را وظیفه آحاد مختلف جامعه دانست و افزود: مهدویت زبان مشترک همه مسلمانان در نقاط مختلف جهان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدوی فرهنگ تمام نشدنی است و ابعاد آن هنوز کشف نشده است اذعان کرد: در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم بحث مهدوی به عنوان دکترین مطرح است و در سال ۱۴۰۱ ابعاد مختلف این دکترین مهدویت برای غنابخشی به این فرهنگ و ادبیات رونمایی خواهد شد و به تبع آن اتفاقات جدیدی را در استان شاهد خواهیم بود.

ثقتی ابزار هنر و فرهنگ را نافذترین، جامع‌ترین‌ و ماناترین ابزار برای انتقال فرهنگ مهدویت دانست و تصریح کرد: جشنواره منجی با مشارکت هنرمندان و فرهنگیان به دنبال تحقق این امر است.

وی ادامه داد: زبان هنر زبانی قابل فهم برای همگان است که محتوای آن در نقاط مختلف جهان با زبان و فرهنگ متفاوت، قابل درک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: ابزار فرهنگ و هنر باید در خدمت فرهنگ مهدویت و جهت انتقال و گسترش آن باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تمرکززدایی از فعالیت‌های فرهنگی هنری رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصریح کرد: این تمرکززدایی در جشنواره منجی تجلی یافت که موجب برگزاری آن در ۱۷ شهرستان شد و اتفاقات و فعالیت‌های خوبی زیر پرچم مهدویت اجرا شد که تا میلاد امام زمان ادامه دارد.

ثقتی تقویت پیشرانی مردم را از رویکردهای مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه فعالیت‌هایی که با دیانت مردم در ارتباط است باید با نقش‌آفرینی مردم برگزار شود و دستگاه‌های فرهنگی تسهیل کننده آن باشند.
وی تقویت همگرایی نهادهای فرهنگی را امری مهم در فعالیت‌های فرهنگی هنری دانست و اذعان کرد: فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه کافی است و باید جبهه متحد فرهنگی استان برای ایجاد این همگرایی تشکیل شود که جشنواره منجی از مصداق‌های این همگرایی است.

ثقتی ابراز امیدواری کرد با این اتحاد و همدلی شاهد رخدادها و اتفاقات خوبی در گیلان باشیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره سالانه فرهنگی هنری منجی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار