مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

اگر معلم تکریم شود، جامعه و نوع بشریت تکریم می‌شود

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت باید تلاش شود فاصله بین مردم و مسئولین کم شود که معلمان می‌توانند در این زمینه گام بردارند.

کد مطلب: ۱۲۶۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اگر معلم تکریم شود، جامعه و نوع بشریت تکریم می‌شود

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، عنوان کرد: انسان از اندیشه و فطرت برخوردار است و به همین دلیل خداوند انسان را اشرف مخلوقات نامیده است. باید تلاش کنیم که به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نزدیک شویم چرا که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز انقلاب حضرت ولیعصر (عج) است.

وی افزود: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین خاستگاه و جایگاه تربیت و آموزش است، در این راستا افسران نزدیک کردن شرایط به ظهور مدیران نواحی و مناطق هستند که به‌واسطه آنها مدیران مدارس و معلمین این راه را ادامه می‌دهند.

ابراهیمی تصریح کرد: مشکلات بسیاری در آموزش‌وپرورش وجود دارد، اما تلاش می‌کنیم که به مدد خداوند سبحان راه را برای آموزش و تربیت هموار کنیم و از همین رو باید زمینه را برای افقی روشن و رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: وقتی صحبت از سند تحول بنیادین می‌شود یعنی دانش‌آموزانی تمام ساحتی تربیت کنیم، این ساحت‌ها دانش‌آموز و انسان را به کمال می‌رساند که می‌توان از این سند به اهمیت آموزش‌وپرورش پی برد. آموزش‌وپرورش یک نهاد نیست و یک سازمان فرانهادی است چرا که تأثیر بسیار زیادی در جامعه دارد و تمام جامعه باید به آموزش‌وپرورش توجه کند.

وی با تاکید بر گسترش ارتباط آموزش‌وپرورش با سایر ادارات، دستگاه‌ها، شوراهای شهر و روستا، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه، گفت: نباید در استفاده از پتانسیل نهادهای مختلف پرهیز کنیم و این ارتباطات باید تقویت شود تا کیفیت آموزشی ارتقاء یابد؛ همچنین توجه به مسائل پرورشی و تربیتی علم‌آموزی را تسهیل می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به جلوه‌های ایثار معلمان در طی دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: در شیوع ویروس کرونا سناریو و ابزار مناسب را نداشتیم اما رفته رفته مسیر به‌درستی شکل گرفت و باتوجه‌به اینکه اصل بر حضوری بودن کلاس‌ها است باید در تمام حوزه‌ها باقدرت فعالیت کنیم تا جبران روزهای غیرحضوری دانش‌آموزان شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان توجه به نماز جماعت، نقش پررنگ معلم و مربی، حجاب دانش‌آموزان، شوراهای دانش‌آموزی و... را از نکات پراهمیت در آموزش‌وپرورش دانست و تصریح کرد: اگر معلم تکریم شود، جامعه و نوع بشریت تکریم می‌شود، باید سعی کنیم فاصله بین مردم و مسئولین را کم کنیم که معلمان می‌توانند این فاصله را کم کنند. امروز کمبود نیروی انسانی کلیدواژه مشکلات آموزش‌وپرورش است که من هر روز این موضوع را پیگیری می‌کنم چرا که در سال آینده یک‌سوم نیروی انسانی را دربر می‌گیرد.

وی با اشاره به جبران کمبودها و راهکارهای حل مشکلات در آموزش‌وپرورش و توجه به مستندسازی املاک آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: همکارانی که قرار است بازنشسته شوند اقناع‌سازی شوند تا بتوانیم بازهم از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم، ضمن اینکه از نظر فضای آموزشی نیز باید به حد مطلوب برسیم که خیرین مدرسه‌ساز همواره در این زمینه کمک‌حال آموزش‌وپرورش بوده‌اند.

ابراهیمی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه به موضوع انتخاب رشته، هدایت تحصیلی، ورود ۵۰ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به شاخه فنی حرفه‌ای و ارتقاء کمی و کیفی تاکید ویژه شده که همکاران باید با ارتباط بیشتر با معاونت آموزش متوسطه به این موضوع نگاه ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مجدد اسکان مسافران نوروزی تاکید کرد: ما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم و باید برای پذیرایی از همکارانی که قصد سفر درون‌استانی و یا به استان را دارند آمادگی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار