آغازطرح آزاد‌سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - طرح آزاد سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آغازطرح آزاد‌سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح آزاد سازی مجموعه‌های آموزشی و ورزشی با رویکرد خانواده محوری و دسترسی آسان والدین و دانش‌آموزان به فضاهای ورزشی، ایجاد نشاط، شادابی و امیدآفرینی در خانواده‌ها، غنی‌سازی اوقات فراغت، پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، اجرای فعالیت‌های ورزشی جهت ارتقاء سواد حرکتی و ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی توسط معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش آغاز و با جدیت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: این طرح به دنبال عملیاتی کردن رویکرد «مردمی سازی» و «مردم محوری»مبتنی بر سیاست مردمی دولت سیزدهم شکل گرفته است.

ستاری‌فرد بیان کرد: با آزادسازی مجموعه‌های ورزشی به دنبال چرخش تحولی، از اختصاصی سازی به عمومی‌سازی، عدالت محوری با رویکرد مردم محوری و مردم‌داری هستیم و در این راستا اماکن متعلق به آموزش و پرورش، در آخر هفته‌ها در اختیار خانواده‌ها است. بدین ترتیب در روزهای پنجشنبه‌ دختران دانش‌آموز و مادران آنها و در روزهای جمعه پسران دانش‌آموز به همراه پدران خود در این مجموعه‌ها حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه در فاز بعدی به سمت «آزادسازی مدارس» می‌رویم، افزود: مدرسه کانون تربیتی محله است و باید ارتباط خانواده با شبکه یادگیری و زیرساخت‌های ورزشی برقرار شود؛ بنابراین برای تحقق عدالت ورزشی و ایجاد فرصت برای همه، ورزش و امر تربیت‌بدنی به صورت رایگان براساس اصل مهم قانون اساسی در اختیار است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده‌ها در تعلیم و تربیت و فرایند یاددهی،یادگیری مبتنی بر سند تحول مدنظر است این طرح نیز با رویکرد خانواده، عدالت محوری و توسعه و تعمیم ورزش دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار