سید‌مجتبی هاشمی:

تمام دانش و مهارت خود را در راه خدمت عمومی به‌کار خواهم گرفت

تهران (پانا)- مدیر کل سابق ‌آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، در مراسم تودیع خود تاکید کرد در هر سمتی که باشد، تمام دانش و مهارت خود را در راه خدمت عمومی به‌کار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تمام دانش و مهارت خود را در راه خدمت عمومی به‌کار خواهم گرفت

آیین تکریم و تودیع سیدمجتبی هاشمی مدیر سابق اداره کل آموزش و پرورش شهرستان استان تهران که به عنوان سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش منصوب شد در اداره کل شهرستان‌های تهران برگزار شد.

در این جلسه سید‌ مجتبی هاشمی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ماه شعبان، این ایام را زمینه‌ساز ورود به ماه مبارک رمضان و مزین به نیمه شعبان دانست و زمینه‌ساز مسیر مهدویت برای انسان‌ها خواند تا مسیری که با تمام‌توان باید زمینه ساز ظهور را فراهم شود.

وی ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به مسعود بهرامی، سرپرست اداره کل جدید اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و دیگر همراهان، اظهار کرد: نظام‌جمهوری اسلامی بر مبنای حکومت اسلامی و چارچوب‌های آن تشکیل و هدف‌گذاری شده است و تمامی این اهداف بر مبنای مفاهیم اسلامی چون توحید، معنویت، خدمت به مردم و دیگر آموزه‌ها، پایه‌گذاری و استوار شده است؛ این مفاهیم و زیر‌نظر و عنایت ولایت فقیه راهبری می‌شود و همه ما خدمتگزاران این نظام هستیم.

هاشمی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت هدف‌گذاری‌ها در سند تحول بنیادین و اخیرا در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری مطرح و پیگیری می‌شود و هر‌اندازه این مفاهیم در قالب برنامه‌ها و مراسم‌هایی چون دهه فجر تکرار شود شناخت بیشتر از انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت، لازم است تا پیوند ما با مفاهیم انقلاب، مرتب و مستمر احیا شود تا از مبانی اصلی فاصله نگیریم که مسلما ریشه تمام آسیب‌ها در نظام، همین فاصله‌ها است.

وی نظام تعلیم و تربیت را وام‌دار شهیدان فرهنگی و دانش آموزان شهید عنوان کرد و افزود: در نظام اسلامی و حوزه تخصصی ما که نظام تعلیم و تربیت است، مفاهیم و مبانی نظام باید تخصصی و جدی اعمال و پیگیری شود چرا که نظام تعلیم و تربیت وام‌دار ۵ هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز است که از پشت میزها رفتند تا اکنون ما پشت میزها و دانش‌آموزان‌مان در کلاس‌ها با امنیت در حال تحصیل و علم آموزی بمانیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: به عنوان یک خدمتگزار در این نظام در هر سمت و نقشی متعهد به آن هستم، تمام دانش و مهارت خود را در راه خدمت عمومی بکار خواهم گرفت و در این زمینه محل و مکان خدمت مسلما در اصل وظیفه و تعهد تاثیری نخواهد داشت‌.

وی در خصوص وظایف مسئولان و کارکنان نظام تعلیم و تربیت گفت: تمامی ما دو وظیفه داریم که باید نسبت به آن متعهد و مسئول باشیم؛ اول شناخت تکلیف و تمام زوایای آن در تمام ابعاد و دومین وظیفه عمل به تکلیف مورد نظر است؛ در این راستا باید گام‌هایی استوار و راسخ برداشته شوند تا تکلیف به نحو احسن انجام پذیرد و ما و نظام‌ را در مسیر متعالی قرار دهد.

در پایان سید مجتبی هاشمی از زحمات و تلاش تمامی همکاران خود در دوران تصدی سرپرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تشکر و قدردانی کرد و برای مسعود بهرامی سرپرست این اداره آرزوی توفیق روز افزون کرد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار