در اسلامشهر انجام شد

برگزاری کارگاه عملی استخراج سلول‌های بنیادی شیمی از استخوان ران موش

اسلامشهر (پانا) -مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر گفت کارگاه عملی استخراج سلول های بنیادی شیمی از استخوان ران موش در قالب سه بخش، کار با حیوان آزمایشگاهی موش کوچک، استخراج سلول‌های بنیادی، کشت سلول و کاربرد سلول‌های بنیادی برای همکاران و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه سراسر کشور ارائه شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه عملی استخراج سلول‌های بنیادی شیمی از استخوان ران موش

بهرام چراغی، مدیر پژوهش سرای دانش‌آموزی شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در راستای فعالیت‌های مرکز به عنوان قطب استانی زیست فناوری با هماهنگی قطب کشوری زیست فناوری و همکاری مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران کارگاه عملی تحت عنوان استخراج سلول های بنیادی شیمی از استخوان ران موش را برگزار کردیم.

وی افزود: این کارگاه در قالب سه بخش، کار با حیوان آزمایشگاهی موش کوچک، استخراج سلول بنیادی، کشت سلول و کاربرد سلول‌های بنیادی برای همکاران و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه سراسر کشور ارائه شد.

چراغی تصریح کرد: اساتیدی از جمله، سلیمان کرد در بخش اول کارگاه به صورت عملی کار با موش آزمایشگاهی و استخراج سلول‌های بنیادی از فمور موش را تشریح کرد و در بخش دوم نوید دهنوی در زمینه تکنیک‌های کشت سلول بنیادی و در بخش آخر سونا زارع کاربرد سلول‌ها را در درمان ضایعات پوستی بیان کردند.

مدیر پژوهش سرای دانش‌آموزی شهید مطهری آموزش و پرورش اسلامشهر خاطرنشان کرد: پژوهش سرای شهید مطهری قطب استانی زیست فناوری شهرستان‌های استان تهران با همکاری قطب کشوری و مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران این کارگاه را بصورت کشوری برگزار کرد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار