هویت سپاه، شعارهای کربلا است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل : هویت سپاه، شعارهای کربلا است

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
هویت سپاه، شعارهای کربلا است

آیت الله سید حسن عاملی ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل درآیین گرامیداشت ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع )استان برگزار شد، طی سخنانی به تبیین ویژگی ها و سیره عملی و رفتاری امام حسین(ع) پرداخت و گفت: سپاه پاسداران، مأموریت خود را از کربلا گرفته است.

وی به تبیین مفهوم برکت در دنیا پرداخت و گفت: جاری شدن برکت در زندگی به اسباب آن وابسته است.

امام جمعه اردبیل از شب قدر به عنوان بهترین نمونه برای تبیین ارزش و اهمیت برکت نم برد ئو گفتک شب قدر با اینکه یک شب است اما به اندازه هزار شب برکت دارد.

عاملی با بیان اینکه گاهی می توان با پول کم گره های زیادی را از زندگی افراد باز کرد، گفت: مهم نیت عمل است و با فکر و تدبیر و اراده می توان با مدیریت صحیح حسنه های ماندگار از خود برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه ولادت های ائمه معصومین سراسر برکت است، گفت: هرکس بتوانند ائمه معصومین را الگوی خود قرار دهد و روش و سیره انها را در زندگی خود پیاده کند برکت نیز در زندگی دنیوی و اخروی وی جاری می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اصل عالم بر رحمت بنا نهاده شده است، گفت: برای بشر درزمین سفره های خاصی گسترده شده است و هرکس بتواند از این سفره بهرمند شود سعادتمند خواهد شد.

عاملی در ادامه سخنان خود به سالروز تشکیل سپاه پاسداران توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با نیت عظیم، سپاه پاسداران را بنا نهاد تا ضمن پاسداری از آرمان ها و آرزش های اسلام ناب، مکتب عاشورا در جامعه جریان یابد.

وی از توکل به عنوان امر باطنی نام برد و گفت: تمام اسرار انسان و دنیا در قرآن کریم نهفته است و هرکس می خواهد به اسرار نهان دسترسی پیدا کند قرآن بخواند.

امام جمعه اردبیل به تشریح تفاوت های سپاه پاسداران با سایر نهادهای انقلابی پرداخت و گفت: سپاه صرفا یک مجموعه نظامی نیست بلکه مجموعه ای برخواسته از اعتقادات دینی است و بزرگترین رسالت آن نیز ایجاد فرصت برای احیای شکوه و اقتدار و عظمت کشور است.

عاملی شکوه و عظمت ایران در گذشته را یادآور شد و گفت: بازخوانی و بازسازی گذشته ایران اسلامی در گرو پرورش انسان های مومن و معتقد است.

وی دوراندیشی امام خمینی(ره) در تاسیس سپاه پاسداران را یادآور شد و گفت: دشمنان ایران اسلامی در 40 سال گذشته هرکاری خواستند انجام دادند تا مانع پیشرفت های ایران اسلامی شوند ولی اراده ملت ایران بویژه سبزپوشان حریم ولایت این اجازه را به دشمنان ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان از تاسیس سپاه پاسدران به عنوان شاهکار امام راحل نام برد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند تا سپاه است،کشور آسیب نمی بیند.

عاملی از سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار به عنوان هویت سپاه پاسداران نام برد و گفت: سپاه ماموریت خود را از کربلا گرفته است.

وی با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) الگوی بشریت برای رستگاری و سعادت هستند، گفت: هر یک از ائمه معصومین(ع) الگویی بی بدیل برای عرصه ای خاص است تا مومنین با الگوبرداری از امام معصوم(ع) گره گشایی کرده و به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

امام جمعه اردبیل گفت: هرکس لباس پاسداری می پوشد موظف است کربلا را مطالعه کند تا با بهرمندی از درس ها و عبرت های این واقعه عظیم و بهرمندی از مکتب عاشورا در انجام رسالت خود دقیق و کوشا باشد.

عاملی از فراهم کردن شرایط ایجادحکومت آرمانی و اجرای عدالت به عنوان رسالت سپاه نام برد و گفت: خداوند متعال دو رهبر بزرگ نصیب ملت ایران کرد و هر دو بزرگوار با الگوبرداری از ائمه معصومین به ویژه مکتب عاشورا این مسیر پرخطر را به خوبی طی کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه نجات بخش است، گفت: تقوای الهی و سلوک اجتماعی از ویژگی های بارز پاسداران است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان سخنان خود به تبیین مفهوم شعارهای جهانی کربلا وجایگاه سپاه پرداخت و گفت: شعارهای کربلا، هویت سپاه و تاریخ انقلاب اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار