مدیر آموزش و پرورش پیشوا:

یکی از وظایف مربیان تربیتی در شرایط امروزی جهاد تبیین است

پیشوا (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در مراسم تجلیل از مربیان پرورشی مهمترین وظیفه آنان را جهاد تبیین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از وظایف مربیان تربیتی در شرایط امروزی جهاد تبیین است

سعید تاجیک مدیر آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در آیین تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران مدارس که با حضور مهدی‌ ارگی معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، فرزان جنیدی معاون پشتیبانی و کارشناسان حوزه پرورشی برگزار شد، ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل مربیان تربیتی گفت: یکی از وظایف مربیان در شرایط امروزی جهاد تبیین است. امروز میدان مبارزه تغییر پیدا کرده و دشمنان در صدد وارونه جلوه دادن حقایق هستند.

وی افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی در تمامی عرصه‌ها مخالفین جدی دارد زیرا منافع عده زیادی را به خطر انداخته است.

تاجیک نقش مربیان پرورشی را در شرایط کنونی بسیار مهم و حساس دانست و گفت: صیانت از ارزش های نظام از مهمترین وظایف مربیان پرورشی در مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش پیشوا در ادامه بیان کرد: گستره فعالیت پرورشی در مدارس بسیار وسیع است و این یک حسن و فرصت است. مربی تربیتی می‌تواند از نقش هنر در تربیت و تقویت روحیه دانش‌آموزان بهترین بهره را ببرد. سرود و نمایش می‌تواند آینده یک دانش‌آموز را در جهت مثبت دگرگون کند. مشارکت دانش‌آموزان در مراسم آغازین یا شوراهای دانش‌آموزی و بسیاری از فعالیت‌ها فرصتی ایده‌آل برای تربیت است.

تاجیک‌ در تصریح ویژگی‌های مربی موفق گفت: خندان بودن، شوخ بودن و طنزگو بودن از مهمترین شاخصه‌های یک مربی است و مربیان باید با استفاده از این شاخصه در تعمیق ارزش‌های دینی، اجتماعی و سیاسی نظام فعالیت نماید.

وی افزود: اگر مربیان اهل مطالعه باشند دانش‌آموزان هم به راحتی جذب کتاب‌خوانی می‌شوند. همچنین توجه مربیان به امر نماز و برگزاری نماز جماعت البته با رعایت شرایط و پروتکل‌ها بر علاقه‌مندی دانش‌آموزان می‌تواند موثر باشد.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه از معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران تقدیر شد.

خبرنگار: رضا نظری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار