معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خبر داد:

بهره برداری از ۷۰حیاط پویا و ۹۵ اتاق بهداشت در مدارس خراسان‌رضوی

مشهد (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در آیین افتتاح همزمان 70 طرح پویا در مدارس استان و بهره‌برداری از 95 اتاق بهداشت در مدارس با حضور معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت طی چهار سال گذشته ١۵ سالن و استخر دولتی، ١٢ سالن و استخر خیرساز، ۵۶ کلاس درس، ١٩ چمن مصنوعی و ٧٣ مدرسه پویا در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ١٨ سالن ورزشی و ١٨ استخر سرپوشیده نیز در حال تکمیل است.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از ۷۰حیاط پویا و ۹۵ اتاق بهداشت در مدارس خراسان‌رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، صفدر سلطانی در این جلسه با بیان اینکه برنامه های حوزه تربیت بدنی و سلامت دستگاه تعلیم و تربیت استان با مشارکت حوزه های مختلف آموزش و پرورش اجرایی می شود اظهار کرد: امروز با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ٧٠ مدرسه پویا و ٩۵ اتاق بهداشت در استان به بهره برداری رسید و طرح آزادسازی گسترده فضاهای ورزشی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۴٧٧ معلم تربیت بدنی شاغل در آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند، اما برای پوشش تمامی کلاس های درس تربیت بدنی نیاز به دو هزار و ٢۴۵ نیروی انسانی در این حوزه داریم، گفت: در سال جاری ١٠۶ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ١١٨ نیروی انسانی از طریق برگزاری آزمون استخدامی در حوزه تربیت بدنی جذب آموزش و پرورش خراسان رضوی شده اند.

سلطانی با اشاره به اینکه در حوزه مراقبین سلامت نیز با وجود فعالیت ۵٧۶ مراقب سلامت در استان نیاز به جذب ٧۶٨ نیرو در این حوزه احساس می شود گفت: در آزمون استخدامی پیش رو ٢٣٧ نیرو در حوزه تربیت بدنی و ٢٨۵ نیرو در حوزه سلامت جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی رو باز استان با وجود ٢۵ چمن طبیعی، ٣٣ چمن مصنوعی و مساحت کل ١٩۶ هزار و ٢٧۵ مترمربع ١٩ صدم مترمربع است، اظهار کرد: سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده استان نیز با وجود ٢٢٢ سالن ورزشی، ٢٠ استخر، ۵۶ کلاس درس تربیت بدنی و مجموع مساحت ١٨٠ هزار و ۴۴۵ مترمربع ١٨ صدم مترمربع است.

وی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی سرپوشیده استان از ١٣/٨ صدم مترمربع در سال ٩۶ به ١٨/١ مترمربع در سال ١۴٠٠ ارتقا یافته است تصریح کرد: طی چهار سال گذشته ١۵ سالن و استخر دولتی، ١٢ سالن و استخر خیر ساز، ۵۶ کلاس درس، ١٩ چمن مصنوعی و ٧٣ مدرسه پویا در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده همچنین ١٨ سالن ورزشی و ١٨ استخر سرپوشیده نیز در حال تکمیل است.

سلطانی با بیان اینکه بارزترین توفیق همکاران حوزه تربیت بدنی دستگاه تعلیم و تربیت استان همراهی خیرین، دستگاه‌های مختلف و اولیای محترم در اجرای برنامه‌ها بوده است اظهار کرد: رزمایش خدمت بهمن با هدف غربالگری دانش آموزان نیازمند خدمات توانبخشی مدارس مشهد مقدس با مشارکت معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان و بسیج جامعه پزشکی و معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با پوشش سه هزار و ۶٨٠ دانش آموز اجرایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه تا کنون ۹۴ درصد فرهنگیان استان دوز اول ۹۰ درصد دوزدوم و ۴۰ درصد دو سوم واکسن خود را در مقابله با بیماری کرونا دریافت کرده اند، گفت: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده از رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۷۶ درصد مدارس استان حداقل ۸۵ نمره را از چک لیست بازگشایی کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار