مولوی به پانا خبر داد

لزوم تامین اعتبار ۱۵۰ هزار میلیاردی برای برچیده شدن ۲۴ هزار مدرسه تخریبی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره وجود ۲۴ هزار مدرسه تخریبی در کشور و منابع مالی در راستای برچیده شدن این مدارس پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۶۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تامین اعتبار ۱۵۰ هزار میلیاردی برای برچیده شدن ۲۴ هزار مدرسه تخریبی

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با پانا درباره مهمترین اقدام در بودجه ۱۴۰۱ برای تزریق اعتبار به آموزش و پرورش گفت: «باید تلاش کنیم اعتبارات آموزش و پرورش در بخش جاری عمرانی برای حل مشکلات آموزشی و تجهیزاتی کافی باشد تا بتوان در ساخت و سازها نیز به عدالت آموزشی نزدیک شد.»

مولوی ادامه داد: «هم اکنون در حوزه آموزش و پرورش ۲۴ هزار مدرسه تخریبی که دارای ۱۵۰ هزار کلاس درس هستند، وجود دارد. رفع این مشکل به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که لازم است تامین اعتبار صورت گیرد.»

وی افزود: «۴ هزار مدرسه کانکسی، ۴ هزار مدرسه تخریبی، خشتی و گلی و ۳ هزار مدرسه استیجاری یک بخش دیگر از مشکلات آموزش و پرورش است که باید با تامین اعتبار مشکلات این بخش حل شود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «خیرین مدرسه ساز نیز در این راستا به سازمان نوسازی مدارس کمک شایانی می‌کنند. امیدواریم وزارت آموزش و پرورش بتواند در این راستا نیز اقدامات موثری انجام دهد.»

مولوی گفت: «باید در بودجه برای روستاهای فاقد مدرسه، سرانه دانش‌آموزی، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، تخریب و احداث مدارس و مطالبات فرهنگیان نیز توجهاتی صورت بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار