نمایش «ازدواج ایرانی چارلی» در فرهنگسرای رازی ورامین

ورامین (پانا) - کارگردان نمایش «ازدواج ایرانی چارلی» که این روزها در فرهنگسرای رازی ورامین در حال اجرا است می‌گوید با شروع کرونا که صحنه‌های تئاتر تهی از جمعیت شدند، تمرین‌های آنان کنسل شد و سالن‌ها دلشان برای خنده‌های مردم تنگ شده بود؛ اما خوشبختانه با بهتر شدن شرایط کشور به‌ لحاظ گسترش واکسیناسیون، گروه‌های تئاتری اجراهای صحنه‌ای خود را از سر گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایش «ازدواج ایرانی چارلی» در فرهنگسرای رازی ورامین

علیرضا امین، ی کارگردان نمایش «ازدواج ایرانی چارلی» در گفت‌وگو با پانا در رابطه با این نمایش بیان کرد: از آخرین اجرا در زمان قبل از کرونا به نام «سرباز وطن» با محوریت شهید سلیمانی، با خود عهد بستیم در این دوران پر استرس و کسالت‌وار و پراز غم و بی‌انگیزه کرونایی، با یک اجرای کمدی به روی صحنه برویم تا بتوانیم با دعوت مردم برای تماشای یک اجرای کمدی و شاد، لبخند را بر لبان مردم نقش ببندیم.

وی در ادامه گفت: برای اجرای این نمایش‌نامه چندین متن را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت نوشته‌ای از نیل سایمون با عنوان «شایعات» را انتخاب کردیم؛ ولی به دلیل وجود تفاوت در فضای اجرا در متن کمدی خارجی و ایرانی این متن به راحتی قابل اجرا نبود. در این میان پس از گذشت تمرین 2 ماهه، مجبور شدیم تمرین را به مدت 2هفته تعطیل کنیم تا بتوانیم متن اجرا را به سبک کمدی ایرانی تغییر بدهیم و به لطف خدا متن را تنظیم و با حضور پرشور مردم اجرا کردیم.

امینی اظهار کرد: موضوع این نمایش را به آشنایی معاون وزیر رئیس جمهور آمریکا با یک کارمند ایرانی شاغل در سفارت آمریکا در دهه پنجاه اشاره کرد. ماحصل این آشنایی، ازدواج و تولد یک فرزند دختر شد. در ادامه بعد از گذشت 7 سال زندگی مشترک معاون وزیر به علت مسائل سیاسی و قرار گرفتن در موقعیت انقلاب اسلامی مجبور به ترک ناهنگام خاک ایران بدون همراهی خانواده خود به کشور آمریکا شد. پس از گذشت 20 سال از این اتفاق و گذراندن شرایط سخت برای خانواده معاون وزیر، دختر وی تصمیم به گرفتن انتقام روزهای سخت زندگی از پدرش می‌گیرد و ایران را به مقصد آمریکا و دیدار با پدرش ترک می‌کند و با گذراندن شرایط بسیار سخت خودش را به عمارت پدر می‌رساند و به‌عنوان خدمتکار در آنجا مشغول به کار می‌شود و در شب سالگرد ازدواج پدرش با زنی به اسم مای با پیشنهاد برگزاری جشن با تم ایرانی در فرصتی مناسب اقدام به خالی کردن گاو صندوق و برداشتن اسناد و مدارک کرده و سریعا آمریکا را به مقصد ایران ترک می‌کند.

وی گفت: در این نمایش‌نامه حواشی بسیاری از زندگی شخصی همسر معاون سابق وزیر خانم مای وجود داشت که مجبور به حذف قسمتی از آن شدیم؛ برای ایجاد شادی در بین حاضرین تصمیم به اجرای جشن سالگرد ازدواج با تم ایرانی گرفتیم و با پخش آهنگ‌های شاد ایرانی توانستیم لبخند را به عزیزان بیننده هدیه بدهیم.

در این نمایش از حضور سه پیشکسوت هنری تئاتر ورامین، استاد غلامحسین بنی‌آدم، رضا مهابادی و رضا تاجیک استفاده شده بود و هنرمندان دیگر با نام‌های فرزانه اردستانی، لیلا سهیلی و زهره سادات اردستانی، عضو هیئت‌مدیره و همین طور رحمت امینی، بعنوان استاد راهنما حضور داشتند؛ همچنین در این نمایش بازیگرانی چون کاظم رودگر، مصطفی تاجیک، پویا ایران‌شاهی، مبین تاجیک، سعید جندقی و امیرحسین دودانگه نقش ایفا کردند.

خبرنگاردانش‌آموز : زهرا رضا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار